Search
Search
Meny
Background

Nordea inngår rekordavtale med Palmesus

24. april 2022
Nordea, en av Nordens største banker, inngår et strategisk partnerskap med Palmesus, kjent som Skandinavias største strandfest med tilhold på Bystranda i Kristiansand. Avtalen har en lengre horisont og utgjør et betydelig syvsifret beløp i året. Satsningen blir samtidig Nordeas flaggskip innenfor selskapets ung-strategi.
 
Palmesus er allerede utsolgt med 60.000 besøkende ventet til Sørlandets hovedstad 1.-2. juli i sommer. Med nesten 90 % tilreisende, er det tydelig at unge voksne er klare for å slippe løs igjen etter to år med lockdown.
  • Det er utrolig gøy for Nordea å være med når strandfesten endelig skal få slippe løs etter to år med pandemi. 2022 er også året vi ønsker å satse på de unge på mange ulike områder, både eksisterende og potensielle Nordea-kunder, sier leder av Banking Marketing & Communication, Cecilie Svegaarden.
Sender egen redaksjon
Kommersiell direktør i Palmesus, Ketil Børstein Stensrud, er stolt over nysigneringen og ser fem til å jobbe sammen med Nordea:
  • Det føles utrolig godt å kunne få på plass denne avtalen som utgjør ny rekord for oss i sektoren bank og finans. Etter to år med berg og dalbane er det bare veldig godt å få med seg en partner som Nordea, som ser mulighetene i Palmesus som mediekanal og enabling plattform. Det kommer til å bli et helt fantastisk samarbeid som vil utfordre og sette standard, noe absolutt alle rundt oss vil nyte godt av.
Nordea vil være tilstede som partner både fysisk og digitalt, og vil også sikre tydelig tilstedeværelse ved å sende sin nyetablerte ung-redaksjon for å dekke festivalen i egne kanaler.
 
  • I tillegg til god synlighet og tilstedeværelse under selve festivalen, er det kanskje viktigste for oss å få pratet med og bli kjent med målgruppen «unge voksne» som besøker Palmesus, sier Svegaarden.

En viktig kanal

Hun mener Palmesus er en unik mulighet for Nordea til å få vist fram både verdier, produkter og tjenester Nordea har som hun tror spesielt unge setter pris på.

- Vi har et utrolig godt verditilbud for unge, men vi vil alltid bli bedre. Unge voksne er opptatt av personlig økonomi, og søker informasjon på nye måter enn tidligere. Derfor må vi også være i kanaler hvor de unge faktisk er, og hvor de kan engasjere seg. Derfor vil vi bruke dagene under festivalen til å gå i dialog med publikummerne for å få deres tilbakemeldinger på hva de ønsker seg fra en bank som oss, sier Svegaarden avslutningsvis.

Partnere for over 25 millioner kroner

For Palmesus føyer Nordea-avtalen seg til rekken over nye rekordavtaler foran sommerens strandfest. Aldri før har de kommersielle inntektene vært høyere og alt ligger nå til rette for et rekordår på alle mulige måter for det som etterhvert er blitt Norges største kommersielle festival.

 
  • Vi tenker det hele fantastisk å kunne ha en sånn positiv kraft i ryggen som vi har våre med våre partnere. Gjennom pandemien har vi jobbet og stått på, og det er nesten rørende å se responsen i markedet – både fra publikum så vel som næringslivet. Hvis alt går veien i år, kan vi kanskje klare å overstige 30 millioner kroner i partnere, og det er langt mer enn en dobling fra siste arrangementsår i 2019. Veldig stas! avslutter Børstein Stensrud.


Palmesus går av stabelen første 1.-2. juli 2022 og har allerede sluppet et bredt og solid spekter av nasjonale og internasjonale storheter som David Guetta, A$AP Rocky, Ty Dolla $ign, Armin van Buuren, Macklemore, Oliver Heldens, Sigrid, Astrid S, Lost Frequencies, Imanbek, Gianluca Vacchi, Ballinciaga, Isah og Dutty Dior, Chocolate Puma, Laidback Luke og 40 andre acts.   
 
facebook

LES FLERE NYHETER

LUKK Close

BLI MEDLEM

Denne siden er forbeholdt medlemmer av Sponsor- og Eventforeningen.

Vennligst logg inn eller bli medlem for å se innholdet.
BLI MEDLEM
LOGG INN