Search
Search
Meny
Background

Sponsor- og Eventprisen ble gjennomført "med brask og bram" og her er årets vinnere!

05. mai 2022 | Bodil Sveen Berggren
GÅSEHUD – Dét var målet for Sponsor- og Eventforeningens fagdag og prisutdeling.

Vi håper håret reiste seg, at dere ble rørt og var ved å få tårer i øynene – samtidig som latteren satt løst - og at dagen ga faglig påfyll og inspirasjon. Endelig kunne vi møtes igjen! Vi mennesker er sosiale dyr og dette vil vi ha mer av!

I dag er vårt fokus å feire atten vinnere av Sponsor- og Eventpriser.
VINNERE AV SPONSORPRISER:

Årets Sponsor
OBOS – Ulvenkonsert
«Juryen er imponert over selskapets evne til stadig å skape nye og fruktbare sponsorsamarbeid som bidrar til god samfunnsutvikling, og tildeler med stor glede prisen Årets Sponsor til OBOS. Vel fortjent!»
Årets Sponsor er valgt blant prisene til Årets Idrettssponsor, Årets Kultursponsor og Årets Sosiosponsor.

Juryens Bransjepris Spons 
Gjensidige Forsikring ASA
«Juryen mener vinneren av Årets Bransjepris har jobbet målrettet og strategisk med et sponsorprosjekt som er til inspirasjon og læring for andre i bransjen. Gjennom flere år med sponsing og samarbeid innen idretten, viser de hvordan de systematisk bruker partnerskap til å støtte opp under selskapets kommunikasjons- og merkevarestrategi for å nå forretningsmessige mål for konsernet. Timingen med både et jubileum, OL og VM gjør at det er stor eksponering med veldig målbare resultater. I tillegg klarer de å koble sponsoratene til produkter og virksomheten i bred skala. De demonstrerer viktigheten av langsiktighet og med ny sponsorstrategi viser de stor forståelse for sponsing som fag og mulighetsrom. Juryen er imponert, og årets bransjepris går til Gjensidige!»

Årets Sosiosponsor
DNB og DNB x Mental Helse Ungdom – «Du er ikke alene»
«En julegave som kunne vært gjort enkelt som en transaksjon med tradisjonell kommunikasjon, er løftet til å bli nesten større enn verdien på gaven i seg selv. Gaven bidrar til et konkret behov i samfunnet, og utgjør en forskjell i en ekstra krevende tid for dem det gjelder. Gjennom å koble på sponsorobjekter og profiler fra ulike samarbeid, fra drakter med logo-endring til SoMe hvor en reaksjon er lik en verdi, oppnår man både engasjement og spredning av viktige budskap. Vinner av Årets Sosiosponsor er DNB x Mental Helse Ungdom!»

Årets Kultursponsor
OBOS - Ulvenkonsert
«Det er forfriskende at en tradisjonell, konservativ aktør innen høykultur lar seg utfordre til denne type sponsorsamarbeid, og stor kred til sponsoren for å fange en trend i pandemien og lage en egen idé. Det er en boost for begge parter! Prosjektet er i tråd med selskapets visjon om å skape liv mellom husene, samtidig som det er tydelig forankret i deres strategi. Casen inspirerer juryen og OBOS og Ulvenkonserten er velfortjent vinner av Årets kultursponsor!»

Årets Idrettssponsor
DNB - DNB og Paraidretten med fokus på VM i Snøsport

«Ærlig uttalt mål for partnerskapet, som erkjenner at ved å løfte deler av sporten oppnår man større kommersiell effekt totalt sett. Det er en gjensidig interesse mellom sponsor og sponsorobjekt – et perfekt utgangspunkt for et fruktbart samarbeid. Sponsoren bruker strategiske og kreative uttak som styrker konsernets posisjon og relevans og viser imponerende utnyttelse av partnerskapet ved å bruke tilgjengelige idrettsprofiler som bidrar med oppmerksomhet og spredning. Årets idrettssponsor er DNB og Paraidretten med fokus på VM i Snøsport!»

Årets Sponsorobjekt
Vinneren er Den Norske Opera & Ballett – Den Norske Opera & Ballett

«Vinner av Årets Sponsorobjekt viser stor variasjon og bredde i sine samarbeid. I en krevende periode, med nedstengning og pandemi, utfordrer de det etablerte og går nye veier. Dette bevises gjennom alternativ aktivering som har gitt målbar verdi for både objektet og samarbeidspartnere. God variasjon i gjennomføring og kommunikasjon gjør at DNO&B er en velfortjent vinner i kategorien Årets Sponsorobjekt.»

Årets Sponsorat
Equinor – Morgendagens helter og Kodekraft

«Samarbeidet har som mål å stimulere interessen for realfag hos barn og unge. Dette er utvilsomt et gjennomtenkt prosjekt med et langsiktig perspektiv, på bakgrunn av et tydelig behov i samfunn og næringsliv. Det er troverdig at sponsoren står bak et slikt initiativ, noe som styrkes av relevante samarbeidspartnere. Prosjektet gjør digitale verktøy tilgjengelige for alle og framstår som et svært positivt og inkluderende tilbud. Her finner vi klare målsettinger som er forankret i strategi. Juryen er meget imponert, dette er utrolig bra og vi tildeler med den største glede prisen Årets Sponsorat til Equinor. Applaus!»

Årets Sponsorkampanje
DNB – DNB og Paraidretten med fokus på VM i Snøsport
«Vinneren av Årets Sponsorkampanje demonstrerer på en forbilledlig måte hvordan man kan jobbe integrert med spons som en del av marketingmiksen. Caset viser imponerende utnyttelse av partnerskap ved å bruke tilgjengelige idrettsprofiler som bidrar med oppmerksomhet og spredning på tvers av kanaler. Juryen mener kampanjen har vist viktigheten av å løfte frem et godt budskap som bygger begge parter. Paraidretten fremstår som et enda mer attraktivt sponsorobjekt etter kampanjen, og det er viktig at en nasjonal storsponsor tør å gå foran og vise vei. Vinner av årets sponsorkampanje er DNB og paraidretten med fokus på VM i Snøsport.»

Årets Samfunnsengasjement
Verdiprosjektet Like Muligheter – Verdiprosjektet Like Muligheter

«Et fantastisk prosjekt som tar fatt på strukturelle utfordringer i samfunnet rundt kjønnsdiskriminering. Dette verdiprosjektet har fått med seg solide partnere og forbund, for å realisere prosjektet som jobber for et viktig tema og som skaper verdi utover selve partnerskapet. Et målrettet prosjekt som viser at det er mulig å ha initiativ som aktiviserer på tvers av klubb og forbundsnivå, og topp- og breddeidretten, for å utjevne forskjellene i idretten. Ord skal bli til handling og dette klarer de å vise: endelig skal hoppjentene få prøve seg i verdens største hoppbakke! Juryen er meget imponert og tildeler med stor glede prisen Årets Samfunnsengasjement til Like Muligheter.»

Best bruk av SoMe i aktivering
Bama – Eat Move Sleep sørger for god kok og høy aktivitet i "kidsas" digitale favorittkanal

«Sponsoren viser god kanalforståelse og utnyttelse av partnerskap for å nå ut til sin unge målgruppe, noe som gir resultater. De lager innhold på de unges premisser og bruker innsikt knyttet til engasjement for å tilpasse innholdet til målgruppen. Idrettsstjerner inspirerer unge med deres favoritt-smoothie, treningstips og søvnvaner, og det skaper stort engasjement. Her lykkes sponsoren med innholdet og årets vinner av Best bruk av SoMe i aktivering er Bama.»


VINNERE AV EVENTPRISER:

Årets Event
Gyro AS - Digital kunnskapsfestival for Sopra Steria

«Prosjektet viser god utførelse av et digitalt arrangement som engasjerer. Prosjektet har evnet å engasjere et høyt antall ansatte både før og under arrangementet, og dette over ett år inn i pandemien, når alle i utgangspunktet var lei av digitale arrangementer. Dette vises tydelig av hvor mange som meldte seg til å holde foredrag og ikke minst hvor aktive deltakerne har vært.»

Årets Event er valgt blant de nominerte til de øvrige eventprisene.

Juryens Bransjepris Event
JCP Nordic og Atea for Atea Community

«Årets bransjepris tildeles byrå og oppdragsgiver i fellesskap for iherdig bruk av event som arena gjennom 17 år, for å fremme oppdragsgivers virksomhet. Arrangementet treffer målgruppen svært godt og eksponerer oppdragsgivers samarbeidspartnere på en god, leken og informativ måte. Arrangementet har vært en pioner i utviklingen av eventfaget.»

Årets Digitale Event
Gyro AS - Digital kunnskapsfestival for Sopra Steria

«Prosjektet viser god utførelse av et digitalt arrangement som engasjerer. Prosjektet har evnet å engasjere et høyt antall ansatte både før og under arrangementet, og dette over ett år inn i pandemien, når alle i utgangspunktet var lei av digitale arrangementer. Dette vises tydelig av hvor mange som meldte seg til å holde foredrag og ikke minst hvor aktive deltakerne har vært.»

Årets B2C Event
Concept Communications AS - Oslo Byfestival

«Et sterkt prosjekt som viser et langvarig arrangement som har nådd ut til en ekstremt bred forbrukermålgruppe. Arrangøren kan vise til god effekt opp mot målene og har sammen med oppdragsgiver klart å samle veldig mange aktører innunder én paraply til å jobbe mot ett samlet mål. Totalt sett et effektfullt og likeså nødvendig arrangement for å få fart på Oslo Sentrums økonomi og bevare arbeidsplasser etter 1,5 år med et nedstengt bysentrum.»

Årets Produktlansering
FUSE – Verdens første QR-drakt

«Kreativ og innovativ idé som bruker kjent teknologi på en helt ny måte og fremmer viktige budskap på en annerledes måte. Meget kostnadseffektiv løsning som oppnår veldokumenterte resultater og effekt som går langt over målsettingene. Strategisk bruk av event (konferanse) som virkemiddel for å maksimere oppmerksomhet, engasjement og publisitet.»

Årets Intern Event
Kulturkompaniet - Bursdagsfeiring BOUVET ROGALAND

«Et prosjekt som absolutt skiller seg ut i mengden. Her har byrået sammen med oppdragsgiver vært utrolig kreative i problemstillingen «hvordan gjennomføre fysisk med lovpålagte antallsbegrensninger». Istedenfor å låse seg til tanken om at det er alle samlet eller ingen, har de snudd rundt på det og arrangert hele 21 arrangementer for mindre grupper. I tillegg har de lagt alt lokalt, og vært en enorm bidragsyter inn til bransjer som led under pandemien og som generelt fortjener mer fokus; lokalmatprodusenter, artister, aktivitetsleverandører, spisesteder, busselskap, rederi m. flere. Juryen fikk gåsehud av modigheten, gjennomføringsevnen og effekten dette uttaket skapte.»

Årets B2B Event
6. SANS EVENT AS, GJENSIDIGE og NORDEA FINANCE - The Breakfast Club

«Et godt event som treffer målgruppen sikkert med kunnskapsdeling og informasjon samt skaper et helt nytt marked for oppdragsgiverne. Prosjektet posisjonerer partnerne og oppdragsgiverne godt. Selv med lite logoeksponering kommer det tydelig frem hvem avsenderne av arrangementet er. Gjennom god utnyttelse og deling av bransjekunnskap tar oppdragsgiver en sterk posisjon overfor målgruppen.»

Best bruk av SOME i aktivering
Kulturkompaniet - BELLA CIAO - ALTIBOX x NETFLIX

«Kreativt og originalt uttak for å skape oppmerksomhet og markere at produktporteføljen utvides. Aktivitetene bygger merkevarene sammen godt og effektivt. God multimedial kampanje med materiell spisset mot de ulike medieplattformene og kanalene. Gjennom godt dokumentert effekt og resultater applauderer juryen innsendelsen.»
 
facebook

LES FLERE NYHETER

LUKK Close

BLI MEDLEM

Denne siden er forbeholdt medlemmer av Sponsor- og Eventforeningen.

Vennligst logg inn eller bli medlem for å se innholdet.
BLI MEDLEM
LOGG INN