Search
Search
Meny
Background

Slik foregår live-juryeringen

For første gang skal ni av priskategoriene live-juryeres under fagdagen på formiddagen av Sponsor- og Eventprisen 24. april! Her kan du lese om bakgrunnen for live-juryeringen, hvilke priskategorier som live-juryeres, og hvordan live-juryeringen gjennomføres.
For at de nominerte skal være med i den videre vurderingen om å nå helt til topps i konkurransen, må casene live-juryeres på selve dagen. Det er juryene som avgjør hvilke case som vinner, mens de påmeldte på fagdagen kan delta som aktivt publikum.

Er du nysgjerring på hvordan de nominerte har jobbet med casen og hva som skal til for å bli nominert? Kom og se live-juryeringen og lær av dyktige bransjefolk!

Bakgrunnen for live-juryeringen:
Live-juryering introduseres som del av det faglige programmet på Sponsor- og Eventprisen etter ønske fra våre eventmedlemmer.

Da vi startet juryeringen ble de 26 meget kvalifiserte jurymedlemmene, som var håndplukket for å juryere de rekordmange søknadene til årets Sponsor- og Eventpriser, plassert i fire juryer basert på fagkunnskap, kompetanse og erfaring.

Alle fire juryer vurderte søknadene tilhørende priskategoriene de var tildelt, hvoretter de nominerte ble presentert på Carls onsdag 3. april. Nominasjonene er publisert i media og på SoMe, og du kan lese om de nominerte på foreningens nettsider.

Oversikt over hvilke priskategorier som live-juryeres:
Nominasjoner i følgende priskategorier skal live-juryeres av tre av våre juryer den 24. april:
 
  • Årets Brand Activation
  • Årets Stand-aktivering
  • Årets Lansering
  • Årets B2B
  • Årets B2C
  • Årets B2I
  • Årets Innholdsproduksjon til et Event
  • Årets Samfunnsengasjement
  • Årets Sponsoraktivering

Informasjon om når de ulike priskategoriene skal live-juryeres offentliggjøres uke 15. Se også programmet for dagen her!

Jurymedlemmene beslutter hvem som vinner:
De samme jurymedlemmene som leste, vurderte og juryerte søknader til ovennevnte priskategorier deler ut poeng til de nominerte når disse pitcher sine case på live-juryeringen den 24. april.

Slik foregår selve live-juryeringen:
  • Hver av de nominerte får først inntil seks minutter til å presentere casen sin. Av de seks minuttene kan inntil tre benyttes til å vise en video: en video på maks. tre minutters lengde kan altså inngå i de seks minuttene man har til rådighet.
  • Deretter får juryen tre minutter til å stille spørsmål. Publikum i salen inviteres også til aktiv deltakelse, inklusive å stille spørsmål.
  • Etter to minutters omrigg pitcher den neste nominerte i rekken.
  • Kontaktpersonen som er oppført for hver av de nominerte mottar en mail med tidspunkt og beskrivelse av live-juryeringen.

Priskategoriene som IKKE live-juryeres:
Vinnerne blant de nominerte i priskategoriene Årets Sponsor, Årets Idrettssponsorat, Årets Kultursponsorat og Årets Sponsorobjekt er allerede klare. De nominerte i disse priskategoriene skal altså IKKE live-juryeres. De offentliggjøres på kvelden 24. april, samtidig som priskategoriene som live-juryeres på formiddagen offentliggjøres.
Nominasjoner 2024

LUKK Close

BLI MEDLEM

Denne siden er forbeholdt medlemmer av Sponsor- og Eventforeningen.

Vennligst logg inn eller bli medlem for å se innholdet.
BLI MEDLEM
LOGG INN