Search
Search
Meny
Background

DNB ny hovedsponsor for Oslo Byfestival

14. august 2023
Banken bidrar til best mulig opplevelser for store og små når Oslo Byfestival arrangeres for 3. gang. 
Oslo Byfestival er en åpen og gratis folkefest for store og små, hvor det inviteres til tre dager med underholdning, aktiviteter og ikke minst gode tilbud i både butikker og restauranter. Byfestivalen gjennomføres av Concept Communication i samarbeid med alle handelsforeningene i Oslo.

Årets store nyhet er en helt ny gamingarena på hele 700 kvadratmeter under tak, som bygges for anledningen på Youngstorget. Byfestivalens hovedsponsor DNB leverer noen av Norges beste gamere, blant annet skal gamingkollektivet 00Nation vise frem de største profilene i Fortnite, Streetfighter og nye EAFC 24 (gamle FIFA), verdensmester i Fortnite, Nyhrox kommer på besøk, og noen av Norges mest kjente streamere vil være tilstede og streame fra arrangementet hele helgen.

–Med dette leverer vi de aller største og beste gamingfasilitetene noensinne i Oslo takket være DNB. De er en ekstremt viktig partner å ha med, slik at vi kan tilby de beste opplevelsene for Oslos gamere. Uten DNB hadde vi for eksempel ikke fått med oss verdensmesteren Nyhrox og 00Nation, sier prosjektansvarlig Fredrik Hagelund fra Concept Communication.


DNB på sin side er glade for å være med. Gaming og E-sport er noe DNB har satset på i flere år og det er utrolig spennende at vi får til dette i Oslo. Vi er stolt av å kunne bidra til å skape denne sosiale arenaen under årets byfestival, sier Ann Mari Fjelltveit leder for personmarked i Oslo.
 

Gamingteltet blir et interaktivt område hvor gamerne kan se helter spille, sette seg ned og spille PC eller konsoll eller teste det nyeste innenfor VR. I tillegg kommer Monster med sin egen gaminginstallasjon, som blant annet byr på noen av verdens mest moderne Formel 1-simulatorer:

–Vi i Monster Energy ser på partnerskapet med Oslo Byfestival som en viktig del av vår satsning mot gaming, og vi stiller med det vi har av utstyr og energi for at gamerne skal få en best mulig spillopplevelse, sier Jeanett Halvorsen, Markedssjef i Monster Energy

facebook

LES FLERE NYHETER

LUKK Close

BLI MEDLEM

Denne siden er forbeholdt medlemmer av Sponsor- og Eventforeningen.

Vennligst logg inn eller bli medlem for å se innholdet.
BLI MEDLEM
LOGG INN