Slik foregår showcasing
På Sponsor- og Eventprisen får du oppleve alle de nominerte casene på nært hold gjennom showcasing, der de nominerte presenterer sitt case foran juryen og publikum. Her kan du lese mer om bakgrunnen for showcasing og hvordan dette gjennomføres.
For at de nominerte skal være med i den videre vurderingen om å nå helt til topps i konkurransen, må prosjektene showcases foran juryen og publikum - en gyllen mulighet til å stolt kunne vise frem ditt arbeid. Priskategoriene Årets Sponsor og Årets Sponsorobjekt showcases under nominasjonsslippet 25. mars, mens de resterende priskategoriene showcases under fagdagen på Sponsor- og Eventprisen 23. april. Alt avgjøres denne dagen og alle vinnerne kåres samme kveld, etter siste pitch er holdt.
Er du nysgjerring på hvordan de nominerte har jobbet med casen og hva som skal til for å bli nominert? Se showcasene og lære av de dyktigste folkene i bransjen. Dette er en unik anledning for å få inspirasjon og førstehåndsinnsikt!
Hvert år samler vi meget kompetente og kvalifiserte jurymedlemmer, som er håndplukket for å juryere søknader til Sponsor- og Eventpriser. Jurymedlemmene fordeles i ulike juryer basert på fagkunnskap, kompetanse og erfaring. Juryene vurderer først alle søknadene tilhørende priskategoriene de er tildelt, hvorpå de nominerte for første gang blir presentert under nominasjonsslippet. Alle de nominerte showcaser sine prosjekter på nominasjonsslippet eller under fagdagen på Sponsor- og Eventprisen. Dette er en gylden mulighet til å vise frem et prosjekt du er stolt av og det gode arbeidet som ligger bak nominasjonen. De samme jurymedlemmene som leser, vurderer og juryerer søknadene, juryerer også showcasene. Vinnerne kåres etter siste presentasjon er holdt, og offentliggjøres under prisutdelingen 23. april.
Kontaktpersonen som er oppført for det innsendte caset, mottar en mail med informasjon og beskrivelse av showcasingen.
Er du nysgjerring på hvordan de nominerte har jobbet med casen og hva som skal til for å bli nominert? Se showcasene og lære av de dyktigste folkene i bransjen. Dette er en unik anledning for å få inspirasjon og førstehåndsinnsikt!
Bakgrunnen for showcasing
Showcasing er en del av det faglige programmet på Sponsor- og Eventprisen etter ønske fra våre medlemmer. I 2024 innførte vi for første gang showcasing, og med svært positiv respons har vi valgt å bygge videre på suksessen.Hvert år samler vi meget kompetente og kvalifiserte jurymedlemmer, som er håndplukket for å juryere søknader til Sponsor- og Eventpriser. Jurymedlemmene fordeles i ulike juryer basert på fagkunnskap, kompetanse og erfaring. Juryene vurderer først alle søknadene tilhørende priskategoriene de er tildelt, hvorpå de nominerte for første gang blir presentert under nominasjonsslippet. Alle de nominerte showcaser sine prosjekter på nominasjonsslippet eller under fagdagen på Sponsor- og Eventprisen. Dette er en gylden mulighet til å vise frem et prosjekt du er stolt av og det gode arbeidet som ligger bak nominasjonen. De samme jurymedlemmene som leser, vurderer og juryerer søknadene, juryerer også showcasene. Vinnerne kåres etter siste presentasjon er holdt, og offentliggjøres under prisutdelingen 23. april.
Priskategorier som showcases på SEP2026
- Årets Sponsor (showcases på nominasjonsslippet 25. mars)
- Årets Sponsorobjekt (showcases på nominasjonsslippet 25. mars)
- Årets Sponsoraktivering (showcases 23. april)
- Årets Samfunnsengasjement (showcases 23. april)
- Årets Kultursponsorat (showcases 23. april)
- Årets Idrettssponsorat (showcases 23. april)
- Årets Sosiosponsorat (showcases 23. april)
- Årets Eventreise (showcases 23. april)
- Årets Stand (showcases 23. april)
- Årets Innholdsproduksjon til et event (showcases 23. april)
- Årets B2E Event (showcases 23. april)
- Årets B2B Event (showcases 23. april)
- Årets B2C Event (showcases 23. april)
Slik foregår selve showcasingen
- Hver av de nominerte får først inntil seks minutter til å presentere casen sin. Av de seks minuttene kan inntil tre benyttes til å vise en video: en video på maks tre minutters lengde kan altså inngå i de seks minuttene man har til rådighet.
- Deretter får juryen tre minutter til å stille spørsmål.
- Publikum i salen inviteres også til aktiv deltakelse, og får mulighet til å stille spørsmål innenfor en tidsramme på to minutter.
- Etter to minutters omrigg pitcher den neste nominerte i rekken.
Kontaktpersonen som er oppført for det innsendte caset, mottar en mail med informasjon og beskrivelse av showcasingen.
