Search
Search
Meny
Background

Fieldwork styrker laget med eventveteranen Erik Solem – klare for å utfordre bransjen videre

09. april 2025
 Erik Solem går inn som senior produsent og rådgiver i Fieldwork. Erik bringer med seg over 30 års erfaring fra TV- og eventbransjen, en brennende lidenskap for kreativitet og solid teknisk ekspertise – en kombinasjon som vil løfte Fieldwork til nye høyder. Han er ikke bare en produsent; han er en unik kombinasjon av kreativitet, teknisk ekspertise og prosjektledelse som vil styrke Fieldworks posisjon i et konkurransepreget marked.
Erik Solem har hatt en imponerende karriere innen TV- og eventproduksjon, med roller som produsent, regissør og prosjektleder fra bl.a. Playroom, Gyro, TV 2, TVNorge, NRK, Nordisk Film, Rubicon TV og Monster. Han har vært produsent, prosjektleder og regissør for konferanser, kick-offs, konserter, TV-show og roadshows både nasjonalt og internasjonalt. Han har jobbet for de største TV-kanalene, TV-produksjonsselskapene og eventbyråene i Norge siden 1992.

Fieldwork

Hans erfaring inkluderer alt fra planlegging og gjennomføring av komplekse arrangementer til ledelse av kreative team. Et av hans mest bemerkelsesverdige prosjekter var feiringen av 150-års jubileet til DNV hvor han var ansvarlig for å bygge en flytende eventarena fra scratch med plass til over 1000 personer for avvikling av ulike arrangement over en 2 ukers jubileumsfeiring på vannet!

Erik Solem representerer en perfekt kombinasjon av erfaring og innovasjon som vi ser frem til å få inn i Fieldwork. Hans ekspertise innen eventproduksjon og tekniske leveranser vil være avgjørende for å styrke vår posisjon i markedet, samtidig som vi fortsetter å levere eksepsjonelle opplevelser til våre kunder.

 - Med Erik på laget tar vi et stort steg mot å optimalisere våre tekniske leveranser, som utgjør en betydelig del av våre prosjekter. Hans strategiske tilnærming og omfattende nettverk gir oss muligheten til å videreutvikle både våre interne prosesser og relasjoner med leverandører, noe som vil gi økt verdi for våre kunder, sier byråleder Øystein Johanssen i Fieldwork.

- Jeg har alltid vært imponert over hvordan Fieldwork utfordrer den tradisjonelle måten å tenke på i eventbransjen. De klarer å kombinere kreativitet og produksjon på en måte som virkelig treffer målgruppen til kundene sine. Med sitt internasjonale fokus og prisvinnende prosjekter, er de mer enn bare et eventbyrå – de er en strategisk partner for kundene sine. Jeg gleder meg til å bli en del av et team som ikke bare lager arrangementer, men som også bidrar til hvordan selskaper kommuniserer og bygger relasjoner med sine målgrupper," sier en entusiastisk Erik Solem.

Om Fieldwork:
Fieldwork er et av Norges eldste og uavhengige eventbyråer som i over 20 år har utfordret den tradisjonelle eventbransjen med sine internasjonalt prisbelønte kreative løsninger for store merkevarer både nasjonalt og internasjonalt. 

Fieldwork er en av grunnleggerne av 27Names, Europas ledende nettverk for eventbyråer, og er rangert høyest av alle Nordiske byråer på Europas Topp 30.
 
Fieldwork har vunnet hele 5 gull og 4 sølv i Best Event Awards (BEA World) i Roma siden 2022. Byrået ble også kåret til Årets Eventbyrå under Sponsor- og Eventprisen 2025, hvor de i tillegg stakk av med 6 medaljer for arbeid med blant andre Google, Vipps MobilePay og Nordea.

På kundelisten er selskaper som Yara, Statkraft, Lyse Tele/ Ice Communication, Vipps MobilePay, Elkem, Novartis, Google, Netflix, Salesforce og Nordea. 
facebook

LES FLERE NYHETER

LUKK Close

BLI MEDLEM

Denne siden er forbeholdt medlemmer av Sponsor- og Eventforeningen.

Vennligst logg inn eller bli medlem for å se innholdet.
BLI MEDLEM
LOGG INN