Search
Search
Meny
Background

Nominasjoner til Årets Bransjepris 2024!

23. april 2024
De nominerte til Årets Bransjepris under Sponsor- og Eventprisen 2024 er nå klare! Se de nominerte og les juryens begrunnelse.
I år ble det sendt inn rekordmange søknader til Sponsor- og Eventprisen, noe som har resultert i en omfattende jobb for juryen - bestående av 27 kompetente bransjefolk. Nivået på casene blir høyere for hvert år, og konkurransen tøffere. Nå har juryen nominert syv av casene til den gjeve prisen, "Årets Bransjepris"!

Her er de nominerte:

Diplom Is - Ringen er sluttet - Ungdom i sin første jobb

Deles med LICC as
Juryens begrunnelse:
Lanseringen av LICC ble noe mer enn bare ett engangsforetagende. I et Norge der det er forsvinnende få sommerjobber for unge under 18 år, skapte en ung grunder sin egen arbeidsplass, men ikke bare det; hun skapte en liten bedrift som i sesong nå sysselsetter hundrevis av ungdommer under 18. Med grunntanken om å selge ekstra store iskuler i sommervarmen, ble ungdommelig pågangsmot og issalg med støtte fra lokalmiljøet, næringslivet, politikere og nøkkelpersoner, til en investering i en ung generasjons første møte med arbeidsmarkedet. De viser at en person kan få til en endring. Samarbeidet mellom LICC og Diplom Is viser at alle unge potensielt er uvurderlige ressurser. Sammen med Diplom IS skapte ungdommene iskremmagi og inspirerte til positiv forandring! Juryen håper at dette inspirerer hele bransjen og gir verdifull læring til hvordan man kan tenke annerledes.
 

Fieldwork - Google Planet Pixel

Deles med Google
Juryens begrunnelse:
Med nominasjoner i flere kategorier har Fieldwork klart å skape en aktivering som treffer bredt. Google Planet Pixel er en egen interaktiv opplevelse av et miljø, som bokstavelig talt skiller seg ut i forhold til vanlige stands for produkter og tjenester. Produksjonen viser til en kreativ og velutviklet plan, der de arbeidet målrettet og strategisk. Med to aktiveringer på Elkjøp Campus, Nordens største årlige elektronikk-samling med 5500 ansatte og over 150 leverandører, fikk de omdefinert hva utdannings-, opplærings- og salgsarrangementer kan være, med konkrete resultater og tilbakemeldinger som beviser det. Juryen hadde selv gjerne vært til stede for å oppleve denne aktiveringen - gøy!

Fyrverk - Handling, takk! -Ungdomskonferansen med Norges største innovasjonscamp
Deles med SpareBank 1 SMN, HK Reklamebyrå, Ungt Entreprenørskap Trøndelag, MOT Norge, FN-sambandet
Juryens begrunnelse:
Ungdomskonferansen «Handling, takk!» samlet totalt 2000 unge til Norges største innovasjonscamp, for å inspirere og utruste dem med verktøyene de trenger for å kunne bidra til å skape en bedre verden. Konferansen var en del av et større prosjekt tilknyttet SpareBank 1 SMN sitt 200-årsjubileum. Gjennom bruk av bankens samfunnsmidler og tett samarbeid med lokale partnere, ønsket de å engasjere unge til å fylle de 200 kommende årene med muligheter og fremtidshåp - både lokalt og globalt. Her har Sparebank1 SMN vist at de tar de unges samfunnsansvar på alvor ved å inkludere og lytte til målgruppens behov og ønsker. Fyrverk har ved «Handling, takk!» levert et meget profesjonelt arbeid og viser hvor viktig interaksjon og målgruppeforståelse er for et Event. Juryen finner dette arbeidet meget verdifullt og inspirerende for hele bransjen - godt jobbet!

Gyro - NATO Utenriksministermøte i Oslo
Deles med Utenriksdepartementet
Juryens begrunnelse:

I 48 intense timer våren 2023 var store deler av Oslo sentrum omgjort til en millimeterstyrt arena for et unikt, internasjonalt toppmøte. Alle NATO-lands utenriksministere med delegasjoner var invitert til hovedstaden for uformelle politiske diskusjoner på en ny måte, i et format som bidro til å gjøre den politiske dialogen i Alliansen enda bedre. I en sikkerhetspolitisk krevende tid var en slik møteplass et viktig eksperiment, som skulle vise seg å danne mønster for senere NATO-møter.  Juryen trekker frem Gyros evne til å gjennomføre et solid internasjonalt toppmøte på en meget profesjonell måte med gode resultater. I tillegg valgte Gyro å ta i bruk enkle virkemidler for å gjøre terskelen mellom utenriksministere i NATO så lav som mulig - noe som bidro til mer dialog, åpenhet og et bedre fora, noe juryen anser som meget imponerende og viktig i en krevende politisk tid verden over. Juryen er imponert over presisjonen, samarbeidet, resultatet og det omfattende arbeidet som ligger bak dette enorme arrangementet. Juryen mener at arrangementet kan være til stor inspirasjon for hele bransjen!

Nordea - Nordea i skolen: Slik lærte vi 7200 ungdommer å bli mer pengesmarte
Juryens begrunnelse:
Nordea har gjennom sitt initiativ "Nordea i skolen: Økonomipeil" demonstrert en sterk og viktig forpliktelse til å fremme finansiell kunnskap blant ungdommer. Med denne satsingen har Nordea ikke bare utrustet over 7 200 skoleelever med viktige ferdigheter innen personlig økonomi, men også påtatt seg et betydelig samfunnsansvar. Gjennom omfattende opplæring har Nordea demonstrert sin dedikasjon til å investere i fremtiden gjennom utdanning og opplæring. Initiativet bidrar til å sette en ny standard for hvordan banksektoren kan bidra til å styrke samfunnets økonomiske kompetanse og bærekraft.

Nordea's innsats gjennom "Økonomipeil" viser tydelig hvordan banken går foran som et eksempel på samfunnsengasjement og ansvarlig lederskap. Deres arbeid med å styrke unge menneskers økonomiske kunnskaper er både inspirerende og avgjørende for å bygge en mer økonomisk inkluderende fremtid. Nordea nomineres til årets bransjepris for deres unike initiativ med "Nordea i skolen: Økonomipeil" til årets bransjepris, som en anerkjennelse av deres bidrag til å forme og styrke finansiell kompetanse som danner et solid fundament for unge mennesker for livet.

Palmesus - Palmesus 2023: 360-kanal og enabling platform mot Gen Z
Juryens begrunnelse:
Palmesus har forandret landskapet for kultursponsorater i Norge. Med en tydelig visjon og klare mål har festivalen etablert seg som ett av landets mest attraktive sponsorobjekt, og som en pioner blant norske festivaler. Med innovative tilnærminger og et søkelys på datadrevet innsikt, ble festivalen et ledende eksempel på effektiv brand activation. Palmesus har gjennom sitt arbeid ikke bare oppnådd kommersiell suksess nasjonalt og internasjonalt, men også redefinert hva som er mulig innen sponsorat og merkevaresamarbeid. Palmesus' forretningsmodell, "Reaching The Unreachables", hjelper brands med å nå og engasjere unge voksne.

Sparebanken Vest - Jenter vil mer
Deles med Trigger, Sølvrev, Siv Skard, Sportsklubben Brann, Sogndal Fotball, Arna-Bjørnar Fotball
Juryens begrunnelse:
Gjennom grundig forskning har Sparebanken Vest og samarbeidspartnerne identifisert og adressert betydelige ulikheter i oppfatningen av jenter og gutters potensial innen fotballen. Ved å kombinere markedsføring med innsikt fra NHH, har de skapt konkrete tiltak som løfter frem jentenes virkelige motivasjon og bidrar til en mer rettferdig fordeling av ressurser i idretten. Initiativet har ikke bare skapt lokal, men også nasjonalt engasjement med over 300 støttede klubber og resultatene og ideen har fått interesse fra UEFA-ledelsen. Effektiviteten av kampanjen, med en signifikant økning i positivt inntrykk av jentefotball og respekt for kvinnelige utøvere, understreker dens betydning.

Ved å adressere gapet mellom jentenes ambisjoner og andres oppfatninger, har Sparebanken Vest og deres samarbeidspartnere ikke bare økt deltakelsen i jentefotballen, men også inspirert en hel generasjon av unge kvinnelige utøvere. Deres forpliktelse til å endre holdninger og løfte jentefotballen til nye høyder fortjener anerkjennelse og støtte. Samlet sett er "Jenter vil mer" initiativet et eksemplarisk eksempel på hvordan bedrifter kan bidra til positiv endring i samfunnet, og derfor bør Sparebanken Vest og deres partnere sterkt nomineres til årets bransjepris.
facebook

LES FLERE NYHETER

LUKK Close

BLI MEDLEM

Denne siden er forbeholdt medlemmer av Sponsor- og Eventforeningen.

Vennligst logg inn eller bli medlem for å se innholdet.
BLI MEDLEM
LOGG INN