Norske byråer imponerte stort i internasjonal eventkåring
Konkurransen vokser for hvert år, og i 2025 satt de ny rekord med 470 innsendte bidrag fra 98 byråer på tvers av mer enn 35 land. Norge stilte sterkt med 14 nominasjoner fordelt på 11 kategorier, og imponerte både juryen og publikum da hele 12 caser endte på seierspallen. Det gjorde Norge til ett av de mestvinnende landene i årets kåring.
Enorme prestasjonerDet er svært imponerende å se hvordan de norske byråene hevder seg, og går helt til topps i konkurransen mot noen av Europas største byråer og merkevarer. Det viser at sterke idéer, og strategisk og målrettet arbeid, kan skape resultater uavhengig av budsjettstørrelse. Vi er stolte av det som gjøres i Norge, og det er svært gledelig å se at det får oppmerksomhet og anerkjennelse også internasjonalt, sier Bodil Sveen Berggren, daglig leder i Sponsor- og Eventforeningen.
Norske byråer hevdet seg på imponerende vis i konkurransen, med bidrag som viste både kreativitet, samfunnsengasjement og innovativ merkevareaktivering. NOSLEEPTILLBROOKLYN tok med seg hele seks priser for caset «Pauserommet» sammen med Gjensidige, og ble med det det tredje mestvinnende byrået på BEA World i år. I en av vinner-talene fra scenen poengterte de verdien av et tett samarbeid mellom byrå og kunde. Suksessen til «Pauserommet» er et tydelig bevis på hvilken kraft som ligger i godt samarbeid. Når både byrå og kunde er sterkt engasjert i konseptet, skapes resultater som skiller seg ut – også internasjonalt.
– Det er ærefullt å bli belønnet for et prosjekt som «Pauserommet», som har blitt mer et økosystem for mental helse enn et prosjekt, og som stadig vokser i viktighet og utbredelse. Å reise hjem fra Roma med tre gull og tre sølv, deriblant Grand Prix, gjør oss vanvittig stolte! Vi er også stolte av vår fantastiske byråpartner som vi samarbeider tett og svært godt med. De er ekstremt kreative, og sammen tar vi initiativ, tenker fremover og aktivt søker nye muligheter, og det er bokstavelig talt gull for oss, sier leder for sponsing og events i Gjensidige, Stian Grøstad.

Det hele toppet seg da NOSLEEPTILLBROOKLYN og Gjensidige stakk av med selveste Grand Prix – den gjeveste prisen på BEA World.
Full pottGame-changing! Ikke våre ord, men juryenes. De mener dette er verdens beste jobb! Litt surrealistisk, men sykt rått. Samt en bekreftelse på at vår tilnærming til opplevelsesmarkedsføring er unik og særs effektiv, sier Aris Theophilakis fra NOSLEEPTILLBROOKLYN.
Fieldwork har i en årrekke deltatt og gjort det svært godt i BEA World, og i år er intet unntak. Med to nominasjoner for lanseringen av Squid Game 2 og unike pitcher under live-juryeringen, resulterte det i to gull i kategoriene Creative Installation og Press & PR Event.
– Vi i Fieldwork er utrolig stolte over å ta med to gull hjem til Norge for Netflix-lanseringen av Squid Game 2, men aller mest imponert over den samlede norske innsatsen under BEA World i år. At Norge henter hjem hele 12 priser, i konkurranse med de beste fra hele verden, viser hvilket nivå bransjen vår er på. Dette er virkelig en lagseier som setter internasjonalt søkelys på norsk kreativitet og profesjonalitet, forteller Øystein Johanssen, partner/CEO i Fieldwork.

Folkets favoritt
I tillegg til de vanlige priskategoriene får publikum være med å stemme frem sin favoritt blant alle de nominerte. I år gikk «People’s Choice Award» til Z Event og Telenor for deres intern-event «Voices of Telenor». De fikk også bronse i kategorien B2I Event for samme case.
– Dette var en fantastisk opplevelse, og det viser hva vi kan få til når vi som kunde slipper byråene inn og gir plass til kreativ kraft. Voices of Telenor ble til i ekte samskaping mellom våre interne team og Z Event. Vi i Telenor er utrolig stolte over å bringe hjem to priser fra Roma, og samtidig veldig takknemlige for det sterke partnerskapet som gjorde dette mulig. Personlig synes jeg det er veldig moro å jobbe med eventbyråene våre –sammen kan vi skape store opplevelser som både berører og mobiliserer. Jeg gleder meg til fortsettelsen, sier Katrine Øyvåg, Employer Branding Manager i Telenor.

Sponsor- og Eventforeningen gratulerer alle de norske byråene, deres kunder og teamene bak prosjektene! Det er ingen tvil om at dette er en tydelig bekreftelse på at den norske eventbransjen leverer i verdensklasse.
Oversikt over de norske vinnerne:
BEA WORLD GRAND PRIX
Gull
NOSLEEPTILLBROOKLYN og Gjensidige
The Breathing Space by Gjensidige
Best BEA World Event Agency
Bronse
NOSLEEPTILLBROOKLYN og Gjensidige
The Breathing Space by Gjensidige
B2I Event
Bronse
Z Event og Telenor
Voices of Telenor
Brand Activation
Gull
NOSLEEPTILLBROOKLYN og Gjensidige
The Breathing Space by Gjensidige
Creative Installation
Gull
Fieldwork og Netflix
Squid Game 2 Nordic Launch
Incentive/Team Building Event
Sølv
Liwlig Norway AS og Gjensidige
Take Off: ClAIm the Future
Bronse
JCP Event og ATEA
TP2B 2025
Integrated Event
Sølv
NOSLEEPTILLBROOKLYN og Gjensidige
The Breathing Space by Gjensidige
Non-Profit/CSR Event
Sølv – delt plassering
NOSLEEPTILLBROOKLYN og Gjensidige
The Breathing Space by Gjensidige
People’s Choice Award 2025
Gull
Z Event og Telenor
Voices of Telenor
Press & PR Event
Gull
Fieldwork og Netflix
Squid Game 2 Nordic Launch
Roadshow
Gull
NOSLEEPTILLBROOKLYN og Gjensidige
The Breathing Space by Gjensidige
