Search
Search
Meny
Background
Skiforbundet langrenn og Powerade har inngått nytt partnerskap. Fra venstre Per Olav Loftskjær, Country Managing Director Coca Cola, Tonje Haugen, markedsdirektør Coca Cola Norge & Island, Cathrine Instebø, daglig leder Skiforbundet langrenn, Jonas Olsson, sponsoransvarlig Coca Cola og Andrea Bell Pedersen, markeds- og partneransvarlig Skiforbundet langrenn. Foto: Isak N. Ramsvik.

Powerade blir ny samarbeidspartner for Skiforbundet langrenn

11. november 2025
Powerade, en av verdens største sportsdrikker, og Norges Skiforbund Langrenn inngår et nytt partnerskap som skal styrke arbeidet for å gjøre langrenn mer tilgjengelig, inkluderende og inspirerende for alle. Avtalen gjelder for alle lag, og varer i to år med mulighet for forlengelse.
Samarbeidet bygger på et felles ønske om å løfte frem skiglede, fellesskap og prestasjon både i Norge og internasjonalt. Powerade blir med på laget i en tid hvor langrenn står sterkt både som toppidrett og folkebevegelse.

Vi er utrolig glade for å få Powerade med på laget. De deler våre verdier og vårt syn på hva langrenn handler om: glede, prestasjon og inspirasjon, sier Cathrine Instebø, daglig leder i Skiforbundet Langrenn.

– For å prestere på topp må våre utøvere finne balansen mellom trening og restitusjon. Det handler ikke bare om å trene mest, men om å trene best og å gi kroppen det den trenger for å respondere godt på store treningsmengder, fortsetter Instebø.

Powerade er en global sportsdrikk for både eliteutøvere og mosjonister som trenger påfyll under utholdenhetstrening. For merkevaren er partnerskapet en mulighet til å bidra til utviklingen av langrenn, og fellesskapet som preger miljøet.

– Langrenn handler om mye vi kjenner oss igjen i: utholdenhet, lagånd og gleden ved å prestere sammen. Norske langrennutøvere er blant verdens fremste utholdenhets-atleter, og vi gleder oss til å bidra til optimal ytelse med påfyll fra våre sportsdrikker, sier Tonje Haugen, markedsdirektør i Coca-Cola Norge.

Vi vil støtte både utøvere, støtteapparat og hele skifamilien – hele veien fra de som kjenner på skigleden på hjemmebane, til eliteutøverne på landslaget, legger hun til.

Samarbeidet omfatter både menn og kvinner elite og paralandslaget.

– Powerade forstår hva som kreves for å skape energi og overskudd, både i og utenfor løypa. De blir derfor mer enn en sponsor, de blir en del av laget. Sammen skal vi bidra til utvikling av sporten og fellesskapet, for alle som er glad i langrenn, avslutter Cathrine Instebø i Skiforbundet Langrenn.
facebook

LES FLERE NYHETER

LUKK Close

BLI MEDLEM

Denne siden er forbeholdt medlemmer av Sponsor- og Eventforeningen.

Vennligst logg inn eller bli medlem for å se innholdet.
BLI MEDLEM
LOGG INN