Search
Search
Meny
Background

Tungvekter innen merkevareaktivering satser på Vestlandet

19. august 2025
NPG (Norwegian Promotion Group) styrker sin nasjonale tilstedeværelse med en tung og målrettet satsing i Stavangerregionen. Med et rådgivende og engasjert team etablerer selskapet nå et sterkt fagmiljø for strategisk kommunikasjon, merkevare, messer og events, skreddersydd for næringslivet i på Vestlandet.
Ledende innen messe
NPG er en nasjonal markedsleder innen messekonsept og -løsninger, og følger kundene sine på messer over hele verden.

Vi er opptatt av å sikre at merkevarene vi jobber med oppleves like sterke og tydelige, uansett hvilke markeder de opererer i, forklarer sier Janette Haukland, kommersiell direktør i NPG.

– Vestlandet er et område med høy verdiskaping, internasjonal orientering og stor innovasjonskraft. Derfor satser vi her med ambisjoner om å bli en sterk regional rådgiver innen merkevarebygging, exhibition og event. Enkelt sagt skal vi bidra til å bygge, utvikle og aktivere sterke merkevarer, på en måte som hjelper kundene våre til økt synlighet og salg – både lokalt og internasjonalt.

Janette Haukland, Kommersiell direktør i NPG.
Janette Haukland, Kommersiell direktør i NPG. Foto: NPG.

I tillegg til at NPG har Norges største avdeling innen standdesign, har selskapet bygget et innovativt miljø innen digitale og interaktive presentasjonsløsninger. Her produseres iøynefallende og formidlende opplevelser til bruk på messer, som også kan brukes som salgsverktøy i hverdagen.

Det er viktig for oss at investeringer kundene våre gjør i forbindelse med messer også er bærekraftige over tid, forklarer Haukland.

Lang fartstid på ONS
NPG kjenner regionen godt. Gjennom flere tiår har selskapet utviklet profilerte og prisvinnende messeprosjekter til ONS, både alene og i samarbeid med lokale byråer.  

– Den lange erfaringen med verdens kanskje viktigste møteplass for energi- og teknologibransjen har posisjonert oss som en kreativ, strategisk og pålitelig leverandør. Når vi nå tar steget og etablerer et lokalt team, er det for å være enda tettere på en av landets mest verdiskapende regioner, og bidra til ytterligere vekst her, både for kundene våre og oss selv.
                     
NPG retter seg spesielt mot energi, teknologi, maritim sektor, havbruk, næringsmiddel og offentlig virksomheter.

Mange disipliner å spille på
NPG leverer også helhetlige eventopplevelser, og i 2026 tar selskapet med seg NTFs Landsmøte, Norges største fagkonferanse for dentalbransjen, til Stavanger.

Hele Vestlandet har sterke kvaliteter som destinasjon i kurs- og konferansemarkedet, og med egne folk på bakken i regionen er målet å trekke flere større konferanser og eventer hit.  

Stavangeravdelingen vil være en hub for en vid portefølje av tjenester. Kontoret vil også støtte ekspertene våre innen sport og kommunikasjon, som blant annet jobber tett med Jakob Ingebrigtsen og som står bak sponsoravtalen mellom Norges sjømatråd, Norges Fotballforbund og Erling Braut Haaland.
 
Kombinasjonen av design, PR, marketing og event gjør også at vi kan løse komplekse sportsarrangement fra A-Å, noe vi gjorde for VM i bryting.

- Med alle kontaktpunktene NPG allerede har på Vestlandet, var det naturlig for oss å vokse nettopp her, smiler Janette Haukland, som gleder seg til en travel og innholdsrik høst for selskapet.
facebook

LES FLERE NYHETER

LUKK Close

BLI MEDLEM

Denne siden er forbeholdt medlemmer av Sponsor- og Eventforeningen.

Vennligst logg inn eller bli medlem for å se innholdet.
BLI MEDLEM
LOGG INN