Vennligst logg inn eller bli medlem for å se innholdet.
Foredragsholdere
Bli med på en inspirerende og lærerik fagdag med dyktige foredragsholdere fra inn- og utland!
Det blir alt fra suksesshistorier og ny innsikt, til hvordan bygge strategiske samarbeid og sterke merkevarer.
Det blir alt fra suksesshistorier og ny innsikt, til hvordan bygge strategiske samarbeid og sterke merkevarer.
- Hør Bernd Dicks, medgründer og administrerende direktør i Parookaville, festivalen som på få år har blitt Tysklands største EDM-festival, med 225 000 besøkende. På en unik måte har Parookaville integrert sine samarbeidspartnere som del av festivalopplevelsen. Et inspirerende foredrag med vekt på sponsoraktivering.
- Irlands største mobiloperatør Three Ireland, med 3,7 millioner kunder, møtte sterk motstand fra sine kunder og det irske samfunnet da de ble sponsor for musikkarenaen The Olympia. De endret navnet til 3Olympia rett før pandemien og så for seg et strålende sponsorat - slik gikk det ikke. De opplevde omdømmetap og kundeflukt. Associate Director of Sweartaker, Colm Hanley, som i en årrekke har jobbet tett med teamet i Three på strategi og aktivering, snakker om hvordan Three Ireland mot alle odds tok merkevaren til nye høyder! Selskapet har oppnådd anerkjennelse for sitt arbeid gjennom nominasjoner og pris under ESA Awards 2024.
- Lær å bygge sterke merkevarer gjennom engasjerte medarbeidere. Janne Björge, gründer og kommunikatør, forteller om viktigheten av å bygge merkevaren innenfra, og hvordan man leverer på merkevareløftet gjennom godt samspill med de ansatte. Hør hans inspirerende innlegg om kraften i engasjerte mennesker. Han inspirerer til nytenkning og viser hvordan innovasjon innen bedriftskultur og kunderelasjoner skaper langsiktig suksess.
- FK Bodø-Glimt gjør det bra både på og utenfor banen. Daglig leder Frode Thomassen forteller om klubbens fokus på sportslige prestasjoner, samfunnsrollen og sitt samfunnsansvar. Klubbens samhandling og partnerskap med næringsliv og det offentlige - Action Now - har en utradisjonell tilnærming.
- Isis Myklebust Netland, Sponsorsjef i Mester Grønn, forteller hvordan de jobber med partnerskap. Hvorfor er partnerskap viktig? Hvordan skape effekt, synergier og sikre intern og ekstern aksept? Isis deler historier og resultater av samarbeidet med Kreftforeningen, Skiforbundet og Frelsesarmeen.
- Fra gjenåpningseufori til presset økonomi. Både publikum, arrangører og samarbeidspartnere har måttet ta tøffe valg i dyrtiden. Sjefanalytiker i Virke, Runar Wiksnes, peker på sentrale utviklingstrekk og gir oss et bilde på utsiktene for publikumsnæringene 2024.
- Marianne Wille Syvertsen, fagsjef for digitale metoder, i Opinion presenterer tre viktige innsikter for å forstå unge fra målgruppestudien UNG2024. Hva engasjerer dem og hvorfor, og hvordan kan vi nå frem til dem i mylderet av alt innhold de eksponeres for. Det er viktigere enn noen gang å gi unge innhold som treffer og som de verdsetter. Kjenner du målgruppen din og deres verdier, vil du ta bedre avgjørelser i møte med dem. Marianne vil avslutte med tre anvendbare og konkrete råd.
- Aris Theophilakis, med-gründer, kreativ leder og rådgiver i NoSleepTillBrooklyn; Hvorfor vokser opplevelsesøkonomien?
Det er noen enkle grunner til at gode opplevelser fungerer så godt i en marketingmiks. Fra grunnleggende behov som tilhørighet til ønske om avveksling i en digital (og distansert) hverdag, er opplevelser noe som styrker gode strategier og raskt kan skape store forskjeller. Aris ser litt på hvorfor og kanskje litt på hvordan. - Merkevare rettet mot Gen Z, intern «lobbying» og event som merkevarearena er noe av det Cecilie Sveegarden, Head og Marketing & Customer Communication i Nordea, skal foredra om. Å jobbe i store systemer eller selskaper kan hindre nyskaping, og ofte skal mange involveres. Å spinne gode idéer og muligheter under alibiet «hypotese» har vist seg å bli nøkkelen i Nordea, i hvert fall nå som resultatene begynner å tikke inn.
Få også med deg live-pitch av de nominerte i ni priskategorier; lær av de beste av de gode og bli inspirert!