Search
Search
Meny
Background

Dette er årets nominerte: Årets Bransjepris

14. april 2023
Her er de nominerte som kjemper om prisen Årets Bransjepris

Prisen skal gå til et selskap, en organisasjon eller institusjon som har jobbet målrettet og strategisk med et sponsorprosjekt og/eller event til ekstraordinær inspirasjon og læring for andre i bransjen, sier Bodil Berggren, daglig leder i Sponsor- og Eventforeningen. Hun fortsetter med å påpeke at de nominerte har utmerket seg på hver sin måte, være seg via langsiktig strategisk tilnærming, innovasjon, bredde og økt mangfold i bransjen.

Våre fire meget kompetente juryledere, Cathrine Suttie, Fredrik Samuelsen, Kristin Ruud og Tone Indrebø Næs har basert sin vurdering på innsendte forslag og tips fra sponsor- og eventbransjen samt på egne vurderinger.

Vinneren blant de fem stemmes frem neste torsdag 20. april, på Sponsor- og Eventprisen, og offentliggjøres på slutten av bransjearrangementet.

DNB
Juryens begrunnelse: DNB nomineres til Årets Bransjepris for deres enestående sponsorarbeid. DNB har vist en imponerende evne til å aktivere sponsorater ved å utnytte mediekanaler på en strategisk og nyskapende måte. Deres bruk av sosiale medier og andre digitale plattformer har gjort det mulig for flere å få med seg deres aktiviteter. På denne måten sørger DNB for at ikke bare de som er til stede på selve arrangementet/aktiviteten får med seg aktiveringen som gjennomføres. Samtidig går DNB som en stor og viktig aktør i det norske sponsormarkedet foran som et godt eksempel på hvordan man kan utøve samfunnsansvar og sette fokus på viktige samfunnsutfordringer i aktiveringen av sin sponsorportefølje ((K)vinnerlandslaget, DNB NXT og Unicef-samarbeidet for å nevne noe). DNB viser seg som en fremtidsrettet og innovativ aktør, som tar i bruk nye virkemidler for å engasjere publikum og bygge en sterkere tilknytning til merkevaren gjennom å bruke sin stemme som en solid samfunnsaktør.

Fieldwork - Debatten om Norges fremtid
Juryens begrunnelse: Med nominasjoner i flere kategorier har Fieldwork markert seg som en aktør med evne til å levere innenfor et bedt spekter av eventer. De har vist hvordan arrangementer kan brukes som virkemiddel for å oppnå solide kommersielle resultater, men også hvordan events kan bidra til holdningsskapende arbeid og samfunnsengasjement - til inspirasjon og læring for andre i bransjen. Fieldwork har utmerket seg med innovative og kreative løsninger og levert solide arrangementer både nasjonalt og internasjonalt. De har hatt fokus på interaksjon med målgruppene, som har vært varierte, og også demonstrert at de kan gjennomføre et null-utslippsarrangement.

Gyro – GoZero
Juryens begrunnelse: Gjennom GoZero viser Gyro guts, kompetanse og nytenkning. De har kommet opp med en løsning som utvikler og som vil være med på å forme eventfaget fremover. Gyros løsning er annerledes, kreativ og effektiv, og det faktum at 29 249 unike tiltak ble registrert, og utslipp tilsvarende 35 tonn Co2 ble redusert på bare fem måneder vitner om at løsningen virker. At løsningen senere er gjenbrukt av andre vitner om innovasjonskraft og evne til å engasjere bransjen til det bedre. Løsningen treffer svært godt, og fremmer oppdragsgivers merkevare og holdning til bærekraft på en leken, god og informativ måte. Ideen er like enkel som den er genial. Gjennom små handlinger kan man drive stor endring, og hvorfor ikke bruke et internevent til å drive holdningsendring og skape positive ringvirkninger og varig endring.

Palmesus
Juryens begrunnelse: Palmesus nomineres til Årets Bransjepris for at de stadig går opp nye stier og redefinerer sponsorjobbingen i egen bransje. De går analytisk til verks i sitt arbeid med sponsorater, og jobber målrettet for å være et attraktivt sponsorobjekt. Partnerskapene oppleves skreddersydde og unike med stor kreativ kraft. En aktør som går langt for at deres samarbeidspartnere skaper verdi og når sine mål. En profesjonell og analytisk måte å jobbe med sponsorene på inspirerer andre til å strekke seg etter deres nivå.

TINE SA
TINE fotballskole 25 år
Juryens begrunnelse: TINE SA nomineres til Årets Bransjepris for sitt engasjement med TINE Fotballskole gjennom 25 år. Gjennom et strategisk samarbeid med Norges Fotballforbund har de bygget sten på sten og skapt verdens største fotballskole med over 70 000 deltakere og 450 fotballskoler årlig. TINE Fotballskole har økt aktiviteten og rekrutteringen til fotballen i Norge, og har bidratt til at barn, unge og voksne spiser sunnere og beveger seg mer.
TINE Fotballskole er en verdig kandidat til Årets Bransjepris på grunn av den langsiktige og strategiske tilnærmingen som har gitt mye tilbake til samfunnet og idretten. Prosjektet er også en attraktiv merkevare for en attraktiv målgruppe, og styrker TINE og NFFs omdømme.
Vi gratulerer TINE Fotballskole med 25 flotte år, og håper samarbeidet vil fortsette å inspirere og motivere unge fotballspillere i mange år fremover. Et sjeldent langsiktig samarbeid som med rette nå kan kalle seg verdens største av sitt slag. Solid, til å stole på – og en tradisjon som har tålt tidens tann. Ved siden av gleden og nytteverdien det har gitt klubbene som deltar der og da, har Tine en større ambisjon som handler om å bevege seg og ta sunnere valg. Dette er to faktorer som i stor grad oppsummerer et samfunnsbehov som er like aktuelt nå som for 25 år siden: God folkehelse. Og tidlig påvirkning for å ta gode valg.


Årets Bransjepris
Prisen skal gå til et selskap, en organisasjon eller institusjon som har jobbet målrettet og strategisk med et sponsorprosjekt og/eller event til ekstraordinær inspirasjon og læring for andre i bransjen. Denne klassen kan vinnes av samme søker/prosjekt som eventuelt også er nominert/vinner av annen pris. Det er ikke søknadsrett til denne prisen. Vinneren kan kåres på bakgrunn av innsendte søknader til de andre prisene eller baseres på juryenes egne innspill eller tips fra sponsor-/eventbransjen. Bransjen, gjennom medlemmene i foreningen, stemmer frem vinneren blant de nominerte gjennom en online-løsning. Vinneren offentliggjøres sammen med de øvrige vinnerne under bransjearrangementet Sponsor- og Eventprisen.
 
facebook

LES FLERE NYHETER

LUKK Close

BLI MEDLEM

Denne siden er forbeholdt medlemmer av Sponsor- og Eventforeningen.

Vennligst logg inn eller bli medlem for å se innholdet.
BLI MEDLEM
LOGG INN