Search
Search
Meny
Background

Disse leder juryarbeidet for Sponsor- og Eventprisen 2026

05. november 2025
Sponsor- og Eventprisen går av stabelen i april, og nå kan vi presentere jurygeneralen og jurylederne for SEP2026. Med solid bransjeerfaring og et sterkt engasjement for kvalitet og kreativitet, skal de lede arbeidet med å kåre de beste prosjektene i norsk sponsor- og eventbransje.
Vi er stolte av å presentere årets jurygeneral og jurylederne for Sponsor- og Eventprisen 2026, som har den viktige oppgaven å løfte frem de beste casene i bransjen. De er håndplukket for sine sterke faglige kvaliteter, brede erfaring og dyptgående forståelse av bransjen. Over flere år har de vist et stort engasjement for faget, og en evne til å se kvalitet, kreativitet og effekt i de prosjektene som løfter bransjen videre.

Årets jurygeneral
  • Runar Pahr Andresen, Markedsdirektør i Norges Fotballforbund

Årets juryledere
  • Anna Berndtsson, Partneransvarlig i Kredittbanken
  • Christoffer Sapienza, SVP i DNB Creative
  • Jimmy Vika, CEO i Spectre
  • Marianne Aasland, COO og Partner i NPG Sport & Communication
  • Tonje Tuntland, Sponsoransvarlig i Lyse Tele

Jurylederne

Vi er glade for å kunne fortelle at Runar Pahr Andresen fortsetter som jurygeneral for Sponsor- og Eventprisen 2026. Etter å ha ledet juryarbeidet med stø hånd i 2025 tar han igjen fatt på rollen, med ansvar for å sikre en helhetlig og rettferdig vurdering av årets caser på tvers av alle kategorier.

Med sin lange erfaring og dype forståelse for sponsor- og eventfaget bidrar Runar til å løfte juryarbeidet. Samtidig skal han, sammen med jurylederne, finne frem til de prosjektene som spesielt utmerker seg og dermed fortjener den gjeve prisen Grand Prix.

Det er både inspirerende og lærerikt å være jurygeneral for Sponsor- og Eventprisen. Hvert år ser vi nye, sterke caser som viser hvor høy kvalitet og faglig tyngde bransjen holder. Jeg ser frem til å lese årets caser og ikke minst se showcasingen av alle de nominerte, sier Runar.

Juryledernes rolle
Jurylederne har en sentral rolle i hele prosessen med juryarbeidet - fra søknadsportalen stenger til vinnerne står på scenen. De har overordnet ansvar for sine respektive juryer, koordinerer arbeidet, følger opp prosessen og sikrer at juryeringen skjer med høy faglig standard og integritet. I tillegg er jurylederne bindeleddet mellom juryene og administrasjonen i Sponsor- og Eventforeningen.

Vi er stolte av å ha med erfarne og kunnskapsrike fagpersoner i disse nøkkelrollene. Deres innsikt, engasjement og dedikasjon bidrar til at Sponsor- og Eventprisen fortsetter å være en viktig og inspirerende arena for anerkjennelse, faglig utvikling og feiring av bransjens beste arbeid, sier Bodil Berggren, daglig leder i Sponsor- og Eventforeningen. 

Inspirerende arbeid
Marianne Aasland, COO og Partner i NPG Sport & Communication, vender nok en gang tilbake som juryleder. Med solid erfaring fra juryarbeid og lang fartstid i bransjen, ser hun frem til å ta fatt på juryarbeidet.

- Sponsor- og Eventprisen er et forum jeg alltid går fra med nye ideer, energi og faglig inspirasjon. Det er et sted for læring, deling og gode møter med bransjefolk som brenner for det de gjør. Nå ser jeg frem til å bidra i juryarbeidet og ikke minst til å la meg inspirere av mange sterke og kreative caser, forteller Marianne.

Når søknadsportalen stenger i februar, starter juryen arbeidet med å lese alle innsendte søknader og nominere de beste prosjektene som går videre til showcasing. Tonje Tuntland, sponsoransvarlig i Lyse Tele, ser frem til å dykke ned i årets caser og håper å se stor bredde både blant søkerne og prosjektene.

Jeg gleder meg ordentlig til årets case og gode diskusjoner i juryen! Jeg håper at flere tar seg tid til å søke, slik at vi virkelig får se den store bredden av aktivering og sponsorarbeid som blir gjort - over hele landet! Jeg er spent på å lese om effekt, hvordan spons skal bidra til å nå forretningsstrategi, og ikke minst hvordan man bruker innsikt, sier Tonje.

Anna Berndtsson, partneransvarlig i Kredittbanken, har lang fartstid innen sponsing og partnerskap. I rollen som juryleder ser hun spesielt frem til å løfte frem caser som viser hvordan gode partnerskap kan skape en reell samfunnsverdi.

– Som juryleder for Årets Sponsorobjekt og Årets Samfunnsengasjement ser jeg spesielt etter samarbeid som skaper reell effekt og ekte engasjement – prosjekter som både beveger folk og bidrar til varig verdi. Sammen med en meget kompetent jury gleder jeg meg til å løfte frem de beste eksemplene på hvordan gode partnerskap kan gjøre en forskjell. Jeg håper mange sender inn søknader og viser bredden i alt det sterke arbeidet som gjøres i bransjen, sier Anna.

Send inn case
Har du jobbet med et prosjekt du er stolt av? Send inn case før søknadsfristen 13. februar! Er du tidlig ute, og sender inn case før 12. desember 2025, får du early bird-pris.
Send inn din søknad og vær med på å løfte bransjen!
facebook

LES FLERE NYHETER

LUKK Close

BLI MEDLEM

Denne siden er forbeholdt medlemmer av Sponsor- og Eventforeningen.

Vennligst logg inn eller bli medlem for å se innholdet.
BLI MEDLEM
LOGG INN