Search
Search
Meny
Background
Stemningsbilde fra Palmesus 2019

Gjensidige fornyer avtalen med Palmesus

30. juni 2022 | Bodil Sveen Berggren
Samarbeidet setter fokus på unges mentale helse
Gjensidige, Norges største forsikringsselskap, forlenger avtalen som hovedpartner av Palmesus med fire nye år. Dette utgjør et betydelig engasjement for det som er kjent som Skandinavias største strandfest, med tilhold på Bystranda i Kristiansand. Avtalen blir en viktig del i Gjensidige sin ung-satsning.

Som en betydelig sponsoraktør gjennom flere årtier, spesielt innenfor idretten, er Gjensidige opptatt av brede og langsiktige partnerskap. Siden oppstarten med Palmesus i 2019 har samarbeidet utviklet seg gjennom pandemien. Nå skal det over 200 år gamle forsikringsselskapet bruke Palmesus sine kanaler for å sette fokus på mental helse.

Viktig målgruppe – bredt samarbeid // Tørre å snakke om det
- Mye av årsaken til at vi forlenger er at Palmesus har vist stor evne til å begeistre et ungt publikum, langt utover de to dagene under festivalen, sier sponsorsjef i Gjensidige, Stian Grøstad.
- Unge voksne er en viktig kundegruppe for oss. Det er også en målgruppe som det er krevende å nå ut til. Palmesus har bevist at de treffer både dypt og bredt, nettopp fordi Palmesus er et nasjonalt medieprodukt – og ikke bare en lokal festival. Vi ønsker å bidra til å ufarliggjøre det å snakke om, og være åpne om, mentale helseutfordringer blant unge mennesker. Vi skal sette fokus på at man ikke er alene om å kjenne på dager som er litt tyngre, og at det er viktig å akseptere den man er.

Gjenåpnet Norge sammen
Under pandemien utviklet Gjensidige i fjor sommer en kampanje sammen med Palmesus med fokus på gjenåpning. Kampanjen skapte positivt engasjement internt og gode resultater for selskapet i alle målgrupper.

- Historisk høy merkegjenkjennelse, høy «liking», og et løft i budskapsforståelse rundt vår samfunnsrolle gjorde at dette ble en suksessfull aktivitet. Samarbeidet viser at vi kan være både taktiske og sterkt merkedrevne, sier Grøstad.

Gjensidig tillit og engasjement
Kommersiell direktør i Palmesus, Ketil Børstein Stensrud, er utrolig glad over den profesjonaliteten og langsiktigheten som Gjensidige legger for dagen.

- Gjennom de siste to årene har vi i likhet med hele kultur-Norge levd med brutale restriksjoner som har medført stengte dører, kansellerte festivaler og utfordringer innen mental helse for landets unge mennesker. Gjensidige har stått last og brast med oss gjennom denne krisen, og var den første av alle partnere til å stille opp da det stormet som verst. Den ufravikelige tilliten som Gjensidige har vist oss mangler sidestykke, og fortjener all mulig honnør, sier Stensrud. I tillegg er vi veldig stolte over at vi i samarbeid skal sette fokus på temaet mental helse.

On-beach og off-beach
Samarbeidet omfatter både det de kaller on-beach og off-beach aktiviteter, der sistnevnte stort sett er sosiale og digitale kampanjer. Palmesus går av stabelen første helgen i juli, og venter rundt 60.000 besøkende, samt en digital rekkevidde som er rundt tre ganger så stor. Det gjør strandfesten til et av de største kommersielle kulturarrangementene i landet.
 
Stian  Grøstad   Ketil Børstein Stensrud



 
facebook

LES FLERE NYHETER

LUKK Close

BLI MEDLEM

Denne siden er forbeholdt medlemmer av Sponsor- og Eventforeningen.

Vennligst logg inn eller bli medlem for å se innholdet.
BLI MEDLEM
LOGG INN