JCP kåret til «Årets eventbyrå» på Byråprofil 2025
Flere norske eventbyråer leverer på et svært høyt nivå og markerer seg jevnlig i internasjonale eventkonkurranser. Kampen om den gjeve tittelen «Årets eventbyrå» er hard, og nivået i bransjen blir stadig høyere. At JCP går helt til topps i år, viser en klar videreføring av byråets sterke posisjon i et marked preget av høy kvalitet og sterk konkurranse.Det er utrolig kult å vinne Årets eventbyrå. Vi har de dyktigste folka og de står på knallhardt hver dag. Veldig hyggelig og gøy at det resulterer i en slik annerkjennelse, sier byråleder Tine Jensen.
– Det er godt å vinne denne! Det er sterk konkurranse i bransjen om dagen, så en slik annerkjennelse både gleder og motiverer. Vi skal stå på videre og gleder oss til et spennende 2026, forteller Gjermund Hellan, daglig leder i JCP.
I tillegg ble JCP rangert på en imponerende 6. plass på tvers av alle byråkategorier, og rykker med det 11 plasser opp fra fjoråret. Byrået sikrer dermed sine sterkeste plasseringer så langt i konkurransen. Dette viser en eventbransje i vekst, med flere sterke aktører som markerer seg tydelig i omdømmemarkedet. Konsernsjefen i JCP, Lars Terje Grorud, sier at plasseringen betyr mye for både byrået og bransjen.
– Det at vi avanserer til 6. plass på totalrankingen er en kjempeprestasjon. Det er gøy at det er god vekst i bransjen og at event som kanal bare virker å bli viktigere og viktigere for kundene våre. Vi tar denne 6. plassen som et tegn på at vi fokuserer på de riktige tingene, og det gir oss stor motivasjon til å fortsette å utvikle både JCP og bransjen vi representerer, sier Lars Terje.
I år måtte fjorårets vinner, Z Event, se seg slått av JCP, men byrået kom tett etter på en andre plass. Liwlig tok tredjeplassen i samme kategori, og rykket med det én plass opp fra i fjor.
En viktig pris for bransjen
Som stolt partner av Byråprofil er Sponsor- og Eventforeningen opptatt av hvordan eventbransjen utvikler seg og tar nye posisjoner i markedet.
Om ByråprofilVi ser at event som fagområde står sterkere enn noen gang. Byråprofil gir viktig innsikt i hvordan annonsører vurderer bransjens profil og omdømme. Årets resultat viser at virksomheter i stadig større grad bruker eventer strategisk, sier Bodil Sveen Berggren, daglig leder i Sponsor- og Eventforeningen.
Byråprofil er Norges største og mest tradisjonsrike omdømmeundersøkelse for byråbransjen, og er gjennomført 36. ganger. I år målte Kantar og Kampanje 66 byråer i seks kategorier, og undersøkelsen er besvart av 697 respondenter. For å bli målt er det de samme tre kriteriene som tidligere: En byråinntekt på over 30 millioner kroner, alle byråer må ha lagt bak seg et helt driftsår og må ha synlige/tydelige rikskunder i porteføljen.
