

Fra Ekebergsletta til cyberspace – Norway Cup går digitalt
Arrangørene har også fått med seg Kiwi og Thon Hotels på Norway eCup-laget.Vi er veldig spente og glade for å kunne lansere Norway eCup. Dette skal være et tilbud til alle som synes det er gøy med både fotball og gaming, og dem vet vi at det er mange av – både blant gutter og jenter. Målet er å utvide Norway Cup-opplevelsen for våre deltakere, sånn at de kan glede seg til enda mer enn den ene magiske uka på Ekebergsletta, sier Tone Lien, sjef for Norway Cup.

– Vi har ønsket å kunne tilby våre gode samarbeidspartnere et prosjekt som gir synlighet utover turneringens åtte dager. Når vi nå flytter kamper fra gressmattene i Oslo til den digitale sfæren, skaper vi en helt ny arena under den velkjente Norway Cup-fanen. Dette tror vi blir en kjempefin oppladning til sommerens turnering, som også kommer til å tilføre liv og røre inne på publikumsområdet på Ekebergsletta under selve cupen, sier Tone Lien.
Spilles hver onsdag
Påmelding til Norway eCup skjer på www.norwayecup.no, hvor man kan opprette en brukerkonto og melde seg på de turneringene man selv ønsker.
Norway eCup spilles gjennom ukentlige online-turneringer i spillet EA Sports FC 25, med kick-off hver onsdag klokken 18.00 fra 25. juni fram til 23. juli. Når Norway Cup starter, blir det daglige 2v2-turneringer med fysisk oppmøte på Ekebergsletta fra 27. juli til 1. august. Vinnerne av onsdagsturneringene får premier fra Norway Cups samarbeidspartnere. Hver onsdag trekkes også én tilfeldig vinner blant alle deltakerne, mens på Ekebergsletta blir det daglige premier.
Norway eCup er en del av Norway Cups ferske samarbeid med NPG Sport & Communication. Sportsbyrået bistår arrangørene på sponsor- og kommunikasjonssiden.