IKEA åpner kreativt vinterverksted på Frogner: – Et varmt pusterom i en mørkere tid
IKEA ønsker å minne folk om at livet består av små og store øyeblikk, og at hjemmet skal tåle alt dette. Med vinterverkstedet løfter de frem sin kommunikasjonsplattform «Laget for livet», som handler om å være en inkluderende, relevant og nær aktør i hverdagen.
For JCP – Retail Factory har oppdraget handlet om å skape et nytt møtepunkt mellom IKEA og publikum, som både oppleves intimt og samtidig tro mot merkevaren.Pop-up vinterverkstedet i Frognerveien er et kreativt rom der vi håper å møte unge voksne i Oslo på en leken, enkel måte. Vi fyller lokalet med aktiviteter og verksteder som gir energi i vintermørket, og som har sterke røtter i vår identitet som merkevare. Vi fortsetter reisen med å komme nærmere de mange menneskene, og skaper møteplasser der man kan bli kjent med hverandre og med oss, sier Paulo Alexandre Casqueiro Godinho, sjef for hjeminnredning og design i IKEA Norge.
Gjenbruk som kjernen – og en helt egen POP-DOWN
For IKEA er reparasjon, gjenbruk og sirkulæritet en strategisk prioritering som også blir et viktig element i pop-upen. Derfor avsluttes hele vinterverkstedet med en POP-DOWN – en dag der alt som har vært brukt, utstilt eller gjenbrukt i lokalet får nytt liv hos nye eiere. Målet er at lokalet skal bli like tomt som da prosjektet startet.
Alle inntekter fra POP-DOWN går til Røde Kors.
