Search
Search
Meny
Background

IKEA åpner kreativt vinterverksted på Frogner: – Et varmt pusterom i en mørkere tid

26. november 2025
IKEA ønsker nå å være enda mer tilgjengelige for folk – og for livet. Derfor åpner de et helt nytt kreativt vinterverksted på Frogner i Oslo, i samarbeid med JCP – Retail Factory. Pop-upen står åpen i én uke, og skal være et sted hvor alle kan komme innom: for å skape noe, ta en pause, finne ro, møte andre – eller bare være sammen.
Det lille, hyggelige lokalet på Frogner blir et inviterende rom midt i vintermørket: et sted å FIKA, være sosial, hente inspirasjon eller lage små kreative ting til hjemmet. Målet er å skape et nært, lavterskel og varmt møte med IKEA – utenfor de store varehusene.

IKEA ønsker å minne folk om at livet består av små og store øyeblikk, og at hjemmet skal tåle alt dette. Med vinterverkstedet løfter de frem sin kommunikasjonsplattform «Laget for livet», som handler om å være en inkluderende, relevant og nær aktør i hverdagen.

Pop-up vinterverkstedet i Frognerveien er et kreativt rom der vi håper å møte unge voksne i Oslo på en leken, enkel måte. Vi fyller lokalet med aktiviteter og verksteder som gir energi i vintermørket, og som har sterke røtter i vår identitet som merkevare. Vi fortsetter reisen med å komme nærmere de mange menneskene, og skaper møteplasser der man kan bli kjent med hverandre og med oss, sier Paulo Alexandre Casqueiro Godinho, sjef for hjeminnredning og design i IKEA Norge.

For JCP – Retail Factory har oppdraget handlet om å skape et nytt møtepunkt mellom IKEA og publikum, som både oppleves intimt og samtidig tro mot merkevaren.

IKEA Pop-up– Å ta IKEA ut av varehuset og inn i et lite lokalt rom gjør noe med stemningen og nærheten. Det gir en sjelden anledning til å møte merkevaren på en personlig måte – og samtidig leke med kreativitet og gjenbruk. Det er en side av IKEA som både overrasker og varmer, sier Joachim Breen, Rådgiver JCP – Retail Factory.

Gjenbruk som kjernen – og en helt egen POP-DOWN
For IKEA er reparasjon, gjenbruk og sirkulæritet en strategisk prioritering som også blir et viktig element i pop-upen. Derfor avsluttes hele vinterverkstedet med en POP-DOWN – en dag der alt som har vært brukt, utstilt eller gjenbrukt i lokalet får nytt liv hos nye eiere. Målet er at lokalet skal bli like tomt som da prosjektet startet.

Alle inntekter fra POP-DOWN går til Røde Kors.
facebook

LES FLERE NYHETER

LUKK Close

BLI MEDLEM

Denne siden er forbeholdt medlemmer av Sponsor- og Eventforeningen.

Vennligst logg inn eller bli medlem for å se innholdet.
BLI MEDLEM
LOGG INN