Search
Search
Meny
Background

Anna Berndtsson
Partneransvarlig - Sparebank 1 Kreditt AS
Anna har 20 års erfaring fra sponsorarbeid med forskjellige brands og sponsorobjekter både nasjonalt, og internasjonalt. Blant høydepunktene er samarbeidet med Manchester United, Champions League og F1, men mest stolt er hun av etableringen av e-sportlandslaget og Santander 3v3 ligan i samarbeid med NFF. Anna jobber i dag som partneransvarlig og har i tillegg en rolle tett opp mot Ski-VM i Trondheim 2025.

Anna Hereid
Direktør - Norsk Industriarbeidermuseum
Anna Hereid har sin erfaring fra «børs og katedral» og har blant annet jobbet i selskaper som Deloitte, Sopra Steria og Hydro. Hun er til daglig direktør ved Norsk Industriarbeidermuseum som er kjent for ikoniske Vemork og Tungtvannsaksjonen. Anna brenner for kraftfulle samarbeid som bygger på strategiske mål for begge parter.

- Mitt bidrag i juryen? Jeg prøver alltid å gå inn i arbeid som dette med et objektivt blikk og høye forventinger til innovative prosjekter og ideer.

Aris Theophilakis
Med-gründer, kreativ leder og rådgiver i NOSLEEPTILLBROOKLYN
Aris har lang erfaring som kreatør og kreativ leder i København, Singapore, Hong Kong, London, Hamburg og Amsterdam for byråer som Ogilvy, Bates, Springer & Jacoby, J. Walter Thompson og Futatsu Industries, og har jobbet med globale merkevarer og kampanjer på tvers av grenser og disipliner i de fleste kategorier. Han har utdannelse fra Parsons og Westerdals, en Master i marketing fra ESCP Busines School i London og en MBA fra ESCP Business School i Paris. Aris har vunnet en rekke internasjonale priser, skriver om markedsføring i Kampanje og lager tegneserie i Kreativt Forum.

Bernt Plassgård
Rådgiver – Norsk Tipping
Bernt er rådgiver i Norsk Tipping i enheten Samfunnsansvar, sponsor og event, med fokus på de to sistnevnte.

- Jeg er opptatt av at sponsor og sponsorobjekt finner felles grunn, samt hvordan sponsor gjennom aktivering av avtaler skaper godt innhold i henhold til strategiske mål og ambisjoner. Jeg gleder meg til å lese mange gode søknader.

Bianca Olsson
Head of Creative – Gyro
Bianca er rådgiver, samt leder for Creative i eventbyrået Gyro. I Gyro jobber hun med å finne løsninger som «engasjerer og fungerer», og har et fokus på å lage opplevelser som er relevante for sine kunder. Før hun kom til Gyro har Bianca 10 års erfaring som kreatør og planner fra kommunikasjonsbransjen, og har jobbet med noen av Norges største merkevarer. Bianca har også tidligere erfaring som jurymedlem i Gullblyanten og Gulltaggen.

- Det er alltid et privilegium å få lov å sitte i en jury, og den læringen det innebærer. Jeg er opptatt av de gode ideene og å se hvordan norske byråer og kunder jobber med opplevelser for å skape holdningsendring og handling.

Bret Roberts
Partner/Business Development/Client Relations - Fieldwork   
I've been involved in the Norwegian event and brand experience industry since 2011, initially managing projects and accounts in my own agency. Since 2015, I've been a partner at Fieldwork, focusing on new business, business development, and client relations. Fieldwork´s clients are some of the world´s most iconic brands in tech, streaming, social media, chemicals and energy. These brands trust us to create experiences that challenge the ordinary for their target audiences. I have been a part of 100´s of pitches, projects, meetings and productions. A real asset to my industry knowledge has been Fieldwork´s 27 Names partnership. Having workshops, conferences, friendships and collaborations with more than 20 of Europe´s top agencies has expanded our horizons, creativity and boldness. I have been overall responsible for Fieldwork´s Bea World submissions since 2017. This starts with assessing what cases to submit in what categories, interviewing clients & internal teams, writing portal submissions & documentation texts. Developing the manus, sourcing-breifing voiceover talent and working closely with content-video team for case films.

- I understand the jury’s guidelines, judging criteria and how a good submission must connect to objectives, creativity, and results. I am especially passionate and excited to see cases where creativity, innovation and brave thinking shine through to achieve results. Every one of “my” submitted cases have won medals at Bea World since 2017. This is 12 awards for 12 submissions in 8 different categories. Our overall success at BEA World 2022 won us 3rd Best Agency in the World 2022 and are currently ranked as the 19th Best Agency on top 30 world ranking since 2017.

Christoffer Sapienza
Head of Creative Productions and Events - DNB
Christoffer er kreativt ansvarlig i DNB for eventer og interne produksjoner, og har jobbet med noen av de største eventene til DNB. I alt fra #huninvesterer til DNB NXT er hans fokus å skape gode kundearrangementer som naturlig blir en del av en større marketing mix, for å sikre gode kundeopplevelser. 

- Jeg forventer å lese en masse gode caser, og gleder meg til å se alt det kreative og resultatrike arbeidet som er gjort landet rundt. En viktig faktor; Jeg er lidenskapelig opptatt av realistiske tall og realistiske resultater.

Eirik Hogstad
Kommersiell leder – Stavanger Oilers
Eirik er 33 år og jobber i dag som Kommersiell leder for Stavanger Oilers. Han har ti års erfaring fra ulike roller innen Olje & Gass, Telecom og Idrett, der han de siste årene har hatt fokus på kommersielt arbeid innen spons.

- For meg er Sponsor og eventprisen en fantastisk mulighet til å gi anerkjennelse for målrettet, strategisk og nyskapende arbeid med bruk av spons/event som kommersielt virkemiddel. Jeg ser frem til å bidra med min kommersielle kompetanse, erfaring fra sponsfeltet både som sponsor og objekt samt bli en del av en jury som tilfører sterk kompetanse og erfaring innenfor fagfeltet.

Eirik Moldal Andersen
Kreativ leder - Kite Kommunikasjon og event  
Eirik er utdannet reklame og merkekommunikatør fra NKF og teksforfatter/skribent fra Westerdals og har bakgrunn fra musikk og teater. Før han tok over som kreativ leder i Kite Kommunikasjon og event jobbet han ca. 10 år i reklamebransjen som kreatør/tekstforfatter. Han har vært med å vinne priser i blant annet Gullblyanten, Gulltaggen, Anfo Effekt og BEA World Festival.

- Jeg er opptatt av innovasjon og kreativitet i produksjoner og hyller bærekraftig annerledeshet.

Espen Hermansen
Daglig leder – Nova Vista
Espen startet Fresch Thinking i 2002 og bygget opp selskapet som han til slutt solgte til Aller Media og Ahead Group i 2015. Siden den gang har han jobbet som senior rådgiver og nå de to siste årene som daglig leder i Nova Vista. Espen har hatt flere styreverv og er også forfatter av boken Gründer som handler om å starte og drive eget selskap. Espen går fra 1. januar 2024 over i stillingen som Head Of Growth i Ahead, hvor han vil ha fokus på å skape vekst både for Ahead og deres kunder. Espen har som rådgiver bred erfaring med å utarbeide kommunikasjonskonsept og kampanjer for flere av de største merkevarene og annonsørene.

- Jeg gleder meg masse til å sitte i juryen for Årets Brand Activation, Årets Stand-aktivering og Årets Lansering. Personlig synes jeg Årets Lansering er en veldig viktig og spennende kategori hvor det utvikles svært mange gode kommunikasjonskonsept. Jeg tror også at dette er tjenester som blir viktigere og viktigere for norske annonsører fremover, for å skille seg ut og treffe godt i flere målgrupper. Det blir spennende å se nivået i år og hvilke jobber som blir sendt inn.

Guro Steine
Konserndirektør Kommunikasjon og Bærekraft - GK Gruppen
Guro Steine startet i GK Gruppen i 2020 og har overordnet ansvar for kommunikasjon og bærekraft i konsernet. Steine er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole (NHH) og kom til GK fra stillingen som markeds- og kommunikasjonsdirektør i KPMG. Hun har tidligere blant annet arbeidet som kommunikasjonssjef ved Oslo Børs og har også jobbet i Samferdselsdepartementet og i Sparebankforeningen.

- For en som er brennende opptatt av integrert markedskommunikasjon, er det alltid spennende og inspirerende å se hvordan ulike selskaper bruker sponsoraktivering som en del av sin posisjonering og merkevarebygging. Stadig flere bruker sponsor- og eventsamarbeid for å synliggjøre og ikke minst forsterke sitt samfunnsengasjement og det er derfor både interessant og lærerikt å få lov til å være med å juryere kategoriene for «Årets sponsoraktivering» og «Årets samfunnsengasjement».

Hege Østmo
Merkevare- og partneransvarlig – Nobels Fredsenter
Hege har lang erfaring med merkevarebygging og sponsorsamarbeid fra Elcon Finans, Santander og Nobels Fredssenter. På Nobels Fredssenter jobber hun med Norges kanskje mest kjente merkevare internasjonalt, og med ulike strategiske og langsiktige partnerskap med næringslivet. 

- Jeg gleder meg til å dykke ned i mange gode caser, og til å lære om hvordan ulike sponsorsamarbeid aktiveres på tvers av sektorer. For meg er det å skape gode strategiske og kreative aktiveringer av samarbeid utrolig spennende, og jeg brenner for at partnerskap skal gi merverdi for begge partner, gjerne på nye og innovative måter.

Ingrid Kristensen
Forretingsutvikler og sponsoransvarlig - Stavanger Symfoniorkester
Ingrid jobber som forretningsutvikler og sponsoransvarlig i Stavanger Symfoniorkester. Her jobber hun tett med orkesterets samarbeidspartnere og medlemmene i sponsornettverket. Ingrid har også lang erfaring fra eventbransjen, med 12 år i eventbyrået Scan One.

- Jeg gleder meg til å bidra inn i juryen og til å få innblikk i alt det bra arbeidet som gjøres i denne bransjen. Håper på mange gode caser!

Jimmy Vika
CEO - Spectre
Jimmy er en 44 år gammel trebarnsfar bosatt i Holmestrand, er tidligere landslagsutøver i langrennsom og jobber nå som CEO for Spectre, en av Norges største leverandører av sceneteknisk produksjon for eventer, tv, festivaler/artist og kultur. Fra tidligere har han ti års erfaring fra humanitær sektor, som daglig leder for organisasjonen Right To Play.

- Jeg har over mange år hatt en grunnleggende interesse og nysgjerrighet rundt feltet spons og event, og det har vært spennende å følge og være en del av utviklingen som har skjedd innenfor fagfeltet. I løpet av de siste 15 årene har jeg opparbeidet meg god breddekunnskap, både gjennom å være et sponsorobjekt, gjennom å gjennomføre mange eventer, samt i nåværende jobb være en leverandør og samarbeidspartner på eventsiden. I 2018 var jeg så heldig å vinne «Årets Perle» med Right To Play, samt at Right to Play var nominert i 2020. Jeg vet derfor hvort mye det betyr å bli satt pris på og gleder meg til å være del av juryen.

Joakim Moe Røisland
Daglig Leder / Kreativ Leder - Medvind Eventbyrå AS    
 Joakim er grûnder og eier av Medvind Eventbyrå AS. Han har i tillegg grûndet andre selskap innenfor opplevelses og kommunikasjonsbransjen.

- Min motivasjon for å sitte i juryer er et ønske om å løfte eventfaget i Norge.

Jørgen Aase
Head of Community & Partnerships - Bookd    
Jørgen har jobbet med utvikling av selskaper siden 2015, og er for tiden medgründer og Head of Community & Partnerships av Bookd AS, et teknologibasert eventselskap som har opplevd betydelig vekst det siste året. Fokus i Bookd er å utvikle en digital bookingplattform for underholdningsprofiler og arrangører. Jørgens erfaring inkluderer arbeid med utvikling av nye og skalerbare forretningsmodeller innen eventbransjen, innovasjon og entreprenørskap. Han har bred erfaring fra musikkbransjen, inkludert arbeid med management, booking, festivaler og labels (bl.a. Universal Music). I 2021 solgte han Rubato Booking AS, et selskap som lenge fungerte som et medienettsted for musikkbransjen i Norge og senere utviklet seg til å være en markedsplattform for booking av artister.

- Jeg ønsker å gi tilbake til eventbransjen og ta del i de fantastiske casene som bransjen jobber med hver eneste dag. Jeg har selv vært på leverandørsiden, og levert underholdning og teknikk til flere flotte arrangementer, og å kunne være med å anerkjenne bransjen og gi tilbake som jurymedlem er svært motiverende.

Marcus Håkonsen
Managing Director & partner - Appetite for Production AS
Marcus har jobbet i eventbransjen siden 1999, og har tidligere sittet i styret til Sponsor- og Eventforeningen i to perioder. Karrieren startet i JCP før veien gikk videre til Moods of Norway som Sponsor, event, PR og markedssjef. I 2016 startet han brand experience byrået Nine Yards AS. I dag driver han det sagnomsuste byrået Appetite for Production, og er også medeier i eventbyrået Best Event AS i Kristiansand. 

- Det er en glede å sitte i juryen og kunne bidra til bransjen jeg elsker. Jeg er lidenskapelig opptatt av å fremme effekten event som kanal skaper. Jeg gleder meg derfor over å dypdykke inn i alle innsendte caser for å se sammenhengen mellom brief/utgangspunkt, tiltak/aktivering, og resultat. 

Marianne Aasland
COO - NPG Sport & Communication
Marianne har lang erfaring fra hotellbransjen (åpninger av 3 hotell) eventer og kommersielt arbeid. Hun har vært leder for Klubb Ullevaal (VIP og Hospitality på landskamper, cupfinale, konserter og store eventer som Ullevaal Xtreme og Summer Classic) samt leder for Meet Ullevaal. Marianne jobber nå i sportsbyrå med fokus på kommersiell rådgiving (idrett og næringsliv) kommunikasjon og innholdsproduksjon (eget TV-studio i våre lokaler) og er leder for verdiprosjektet Like Muligheter.

- Jeg synes Sponsor og Eventforeningen er et godt forum hvor jeg alltid kommer tilbake til kontoret inspirert eller motivert. Jeg opplever å få kunnskap, at jeg kan dele erfaringer og kommer i kontakt med relevante personer, og at jeg utvider mitt nettverk. Jeg ønsker å bidra med min kompetanse samtidig som jeg ønsker å lære. Det er første gang jeg sitter i en jury, så jeg er veldig motivert og gleder meg til å lese mange gode case.

Mari Haugli
Konseptrådgiver - TV2 Konsept
Mari har siden oktober 2019 jobbet som senior konseptrådgiver i TV2 Konsept, som er en del av markedsavdelingen i TV2. Selskapet har fokus på stadig utvikling og utnyttelse av de kommersielle mulighetene rundt programmene sine på tvers av kanaler og plattformer; det være seg sponsorat, digital spons, produktplassering, merkevareutnyttelse og innholdsproduksjon med spredning i alle kanaler inkludert sosiale medier. Mari jobber først og fremst med TV2 sine sportsrettigheter (nasjonale og internasjonale), men også noen av TV2s underholdningsprogrammer. Hun samarbeider tett med sportsredaksjonen og programavdelingen, andre avdelinger i TV2, rettighetshavere og TV2s annonsører/sponsorer.  I perioden 2012-2019 var hun sponsoransvarlig i to internasjonale medieselskap i Sverige med spons og event som hovedansvarsområde, etterfulgt av prosjektlederstillinger i NFF og Ungdoms-OL også med fokus på spons og event.

- Som jurymedlem ser jeg frem til å identifisere, fremme og bedømme unike, kreative og effektive nominasjoner presentert av de fremste aktørene og merkevarene innen spons- og eventbransjen i Norge. Denne arenaen og anledningen er viktig for å synliggjøre og feire effekten sponsing kan ha på samfunnet, kulturen og industrien. Jeg ønsker å bidra med min ekspertise, innsikt, bransjekunnskap og vurderingsevne, og ikke minst at være med på å løfte spons og event enda høyere opp på agendaen i mediebransjen.

Marthe Bøhler
Arrangementssjef for Norway Cup
I over 15 år har jeg hatt gleden av å jobbe med norsk idrett i forskjellige roller og gjennom forskjellige plattformer. Min reise fra offentlig sektor, via det kommersielle i privat sektor, til Norges største frivillige organisasjon har vært svært givende, og har fylt meg med et brennende engasjement for idretten. Erfaringen og kompetansen jeg sitter igjen med, resultater jeg har skapt gjennom godt lagarbeid, og de inspirerende og motiverende nettverkene jeg har blitt en del av, har gjort idretten til en viktig del av mitt liv. I dag leder jeg verdens største fotballturnering for barn og unge, sammen med flere tusen dyktige kolleger og frivillige, for at 30 000 unge og håpefulle deltagere skal oppleve en arena for idrettsglede og vennskap.
 
- Det er en glede og et privilegium å være del av en faglig dyktig jury, og få mulighet til å sitte i juryen for B2I, B2B, B2C og Årets Innholdsproduksjon for Sponsor- og Eventprisen 2024. Mitt fokus vil være på å belønne initiativer som går utover det forventede, og som skaper en ekstra dimensjon som blir lagt spesielt merke til. Jeg har stor tro på at det er mange gode caser der ute da jeg vet det legges ned mye godt og viktig arbeid innen spons- og event i Norge. Sponsor- og Eventprisen 2024 blir dagen vi skal feire bransjen og hedre årets vinnere. Jeg er klar, er du?

Petter Ekran
Markedsansvarlig - Norges Skiforbund  
Petter har etter hvert fått god fartstid innen arrangement og idretts-sponsing, samt sportsbransjen. P.t. har han ansvar for det kommersielle på alle TV-sendte skirenn i Norge (NSF portefølje). Han jobber også inn mot ulike konsepter og strategier i Skiforbundet samt VM nordiske grener i Trondheim 2025.

- Min motivasjon for å sitte i juryen er læring, inspirasjon og mulighet til å bidra til vårt fagmiljø.

Signe Munk Wirell
Byråleder for Drevent AS
Signes bakgrunn i eventbransjen i noen av landets største byråer, JCP, Gyro og Z Event startet for 14 år siden, etter at hun tok en bachelor i kreativ prosjektledelse og forretningsutvikling. De siste seks årene har hun drevet/utviklet byrået Drevent med satsning mot eventer som skal styrke bedriftskulturen med bærekraftige eventer, både for bedriftene og miljøet. Bakgrunnen i dette tar hun med seg inn i juryen med fokus på at alle skal ha lik sjanse, både de store og de små eventene, både de med små og store budsjetter. Signes fokus er på hvorvidt målsettingen for arrangementet er utviklet som tydelig, kreativ og riktig for bedriftens strategiske mål og hensikten med eventet. 

- Jeg takket ja til å være med i juryen fordi jeg mener bransjen i sin helhet løfter kunder bedre når vi styrker og løfter hverandre, hedrer styrker og suksesser og bemerker kreative, strategisk riktige og målbare samt bærbare suksesser som styrket kunden og håndverket vi alle brenner for. 
Dette er en bransje som er langt fra «9 to 5» og vi som velger å legge livet i dette går inn med stor innsats i tid, energi og fokus, men til gjengjeld går vi aldri «på jobb», vi driver med vår passjon. Denne passjonen ønsker jeg å bidra til å hedre. 


Sigurd Skjefstad
Kommunikasjonssjef - SOS-Barnebyer   
Sigurd er kommunikasjonssjef og fungerende markedssjef i SOS-barnebyer. Her skal han bidra til at flere barn kan vokse opp i en familie, og aller helst sin egen. Han har tidligere vært mange år i PR-byrå, reklamebyrå og eget selskap der han har jobbet med alt fra store industriaktører til oppstartsselskaper, etablerte merkevarer og offentlige virksomheter. Sigurd er opprinnelig journalist, har holdt mange kurs i skrivetrening, historiefortelling og PR, har skrevet en langt fra bestselgende roman om en fotballagent, og trener et Jenter 11-lag i Sandar IL som i 2035 skal spille Champions League.      

- Sponsorater har en potensiell kraft til å bygge fellesskap mellom ansatte, ansatte og virksomheten, virksomhet og kunder, virksomhet og verden. Og akkurat nå trenger vi flere sterke fellesskap. Gjort riktig, kan det skape verdi for en selv, en avtalepart og verden rundt. Da må vi løfte frem og lære av de gode casene - og med erfaring fra ganske mange sider av marketing-bordet og nå nykommer i NGO-verden, har jeg mye å bidra med!

Tom Steffensen
Leder marked og salg - FK Bodø/Glimt
Tom er leder for marked og salg i FK Bodø/Glimt, en rolle han har hatt siden 2020, og han har dermed fått med seg det meste av eventyrhistorien og suksessen til klubben.

- Glimt vant i 2021 prisen for Årets Sponsorat gjennom bærekraftmerkevaren Action Now, og jeg kommer til å se etter kreativ bruk og engasjement rundt partnerskap. Jeg ser veldig fram til å lære om og bli inspirert av hva andre aktører i bransjen gjør og har gjort, og gleder meg stort til å delta på Sponsor- og Eventprisen 2024!

Vibecke Utengen
Sponsorsjef - Altibox
Vibecke er 51år og fra Porsgrunn. Hun har jobbet i telekombransjen de siste 15 årene innen marked, merkevare og sponsorater, og er i dag sponsorsjef i Altibox der hun blant annet leder arbeidet med Norges mest spennende sponsorobjekt; Eliteserien.

- Spennende priskategorier gjør at jeg er svært motivert til å bidra inn i juryen, kanskje med nye øyne for å gjøre en forskjell. Forventningene til årets juryarbeid er å lese mange gode søknader og å få et enda større innblikk i alt det gode arbeidet som ligger bak hver case.
 

Hovedsponsor

LUKK Close

BLI MEDLEM

Denne siden er forbeholdt medlemmer av Sponsor- og Eventforeningen.

Vennligst logg inn eller bli medlem for å se innholdet.
BLI MEDLEM
LOGG INN